PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Ta branża w pandemii urosła o ponad 1100 proc. Pracownicy mocno się do tego przyłożyli

Platformy oferujące możliwość kontaktowania się online w czasie pandemii notowały rekordowe - nawet ponad 1000-procentowe - wzrosty. Swoją cegiełkę dołożyli również pracownicy, którzy będąc na home office zmuszeni zostali do korzystania z nowych technologii.

  • Autor:KDS
  • 26 cze 2020 8:57
Ta branża w pandemii urosła o ponad 1100 proc. Pracownicy mocno się do tego przyłożyli
Webinary głównie wykorzystywane są do celów edukacyjnych. (fot. pixabay)
REKLAMA
  • Jak wynika z najnowszego raportu ClickMeeting, świat webinarów dzieli się na ten sprzed i po pandemii.
  • Tylko w marcu tego roku liczba wydarzeń organizowanych na badanej platformie wzrosła czterokrotnie w porównaniu do ubiegłego roku i wyniosła 300 tys.
  • W gronie użytkowników największą część stanowili pracownicy takich branż jak marketing, PR i IT.

Lockdown spowodował, że duża część pracowników musiała przestawić się na pracę zdalną. W praktyce oznaczało to nie tylko koniec z dojazdami czy kawą wypitą wraz z kolegami z pracy, ale przede wszystkim mocny zwrot ku rozwiązaniom technologicznym umożliwiającym kontaktowanie się online. Jedną z platform wykorzystywanych w tym celu była polska platforma ClickMeeting. Teraz zdradziła, jakie wzrosty odnotowała w ostatnich tygodniach. 

Największy i jednocześnie najbardziej spektakularny wzrost liczby wydarzeń organizowanych na platformie w marcu 2020 odnotowano w Polsce. Wyniósł on 1156 proc.! Liczba webinarów w Niemczech w tym samym okresie zwiększyła się o 519 proc., w Grecji o 868 proc., a we Francji o 423 proc.

- Pandemia wymusiła zmianę wielu zachowań, a narzędzia do webinarów, takie jak polski ClickMeeting stanęły przed nie lada wyzwaniem. W marcu z dnia na dzień przybywało użytkowników naszej platformy - i w efekcie w tym miesiącu ich łączna liczba wyniosła 3 203 034, czyli prawie 1/3 całkowitej liczby spotkań w 2019 roku. To spowodowało, że musieliśmy zwiększyć zasoby naszej platformy o 90 proc. W okresie pandemii zaobserwowaliśmy też wiele nowych trendów, jeśli chodzi o sposoby wykorzystania webinarów, do których musieliśmy się adaptować - mówi Dominika Paciorkowska, dyrektor zarządzająca ClickMeeting.

Kto i po co korzysta z platformy

Kto korzysta z platformy? Analiza ClickMeeting wskazała, że webinary głównie wykorzystywane są do celów edukacyjnych. Szkoły i uniwersytety to 26 proc. użytkowników, natomiast szkolenia i kursy online odpowiadają za 10 proc. całości. Dodatkowo na tle innych grup wyróżniają się branże marketingowa i PR oraz IT odpowiednio z 17 proc. i 10 proc. udziałem w gronie użytkowników.

Jeśli chodzi o wielkość organizacji, które wykorzystują platformę nie ma tu lidera, ponieważ korzystają z niej wszyscy. Według badania freelancerzy to 18,66 proc., organizacje do 10 osób to 14,89 proc., od 10 do 50 osób to 22,91 proc., od 51 do 200 osób to 22,59 proc., a firmy i instytucje powyżej 200 osób to 20,95 proc.. Warto zauważyć, że 8 na 10 respondentów deklaruje, że kiedy sytuacja na świecie się uspokoi nadal będzie korzystało z tego rozwiązania.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Ta branża w pandemii urosła o ponad 1100 proc. Pracownicy mocno się do tego przyłożyli

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.