Platformy oferujące możliwość kontaktowania się online w czasie pandemii notowały rekordowe - nawet ponad 1000-procentowe - wzrosty. Swoją cegiełkę dołożyli również pracownicy, którzy będąc na home office zmuszeni zostali do korzystania z nowych technologii.

- Jak wynika z najnowszego raportu ClickMeeting, świat webinarów dzieli się na ten sprzed i po pandemii.
- Tylko w marcu tego roku liczba wydarzeń organizowanych na badanej platformie wzrosła czterokrotnie w porównaniu do ubiegłego roku i wyniosła 300 tys.
- W gronie użytkowników największą część stanowili pracownicy takich branż jak marketing, PR i IT.
Lockdown spowodował, że duża część pracowników musiała przestawić się na pracę zdalną. W praktyce oznaczało to nie tylko koniec z dojazdami czy kawą wypitą wraz z kolegami z pracy, ale przede wszystkim mocny zwrot ku rozwiązaniom technologicznym umożliwiającym kontaktowanie się online. Jedną z platform wykorzystywanych w tym celu była polska platforma ClickMeeting. Teraz zdradziła, jakie wzrosty odnotowała w ostatnich tygodniach.
Największy i jednocześnie najbardziej spektakularny wzrost liczby wydarzeń organizowanych na platformie w marcu 2020 odnotowano w Polsce. Wyniósł on 1156 proc.! Liczba webinarów w Niemczech w tym samym okresie zwiększyła się o 519 proc., w Grecji o 868 proc., a we Francji o 423 proc.
- Pandemia wymusiła zmianę wielu zachowań, a narzędzia do webinarów, takie jak polski ClickMeeting stanęły przed nie lada wyzwaniem. W marcu z dnia na dzień przybywało użytkowników naszej platformy - i w efekcie w tym miesiącu ich łączna liczba wyniosła 3 203 034, czyli prawie 1/3 całkowitej liczby spotkań w 2019 roku. To spowodowało, że musieliśmy zwiększyć zasoby naszej platformy o 90 proc. W okresie pandemii zaobserwowaliśmy też wiele nowych trendów, jeśli chodzi o sposoby wykorzystania webinarów, do których musieliśmy się adaptować - mówi Dominika Paciorkowska, dyrektor zarządzająca ClickMeeting.
Kto i po co korzysta z platformy
Kto korzysta z platformy? Analiza ClickMeeting wskazała, że webinary głównie wykorzystywane są do celów edukacyjnych. Szkoły i uniwersytety to 26 proc. użytkowników, natomiast szkolenia i kursy online odpowiadają za 10 proc. całości. Dodatkowo na tle innych grup wyróżniają się branże marketingowa i PR oraz IT odpowiednio z 17 proc. i 10 proc. udziałem w gronie użytkowników.
Jeśli chodzi o wielkość organizacji, które wykorzystują platformę nie ma tu lidera, ponieważ korzystają z niej wszyscy. Według badania freelancerzy to 18,66 proc., organizacje do 10 osób to 14,89 proc., od 10 do 50 osób to 22,91 proc., od 51 do 200 osób to 22,59 proc., a firmy i instytucje powyżej 200 osób to 20,95 proc.. Warto zauważyć, że 8 na 10 respondentów deklaruje, że kiedy sytuacja na świecie się uspokoi nadal będzie korzystało z tego rozwiązania.


KOMENTARZE (0)