PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Szykowanie firmy na pandemię to strata czasu. Lepiej zadbać o inne rzeczy

Pandemia COVID-19 to jeden z kryzysowych scenariuszy, na które właściwie nie da się przygotować. Liderzy powinni jednak pamiętać, że warto zadbać o to, by pracownicy byli gotowi konfrontować się z niespodziewanymi sytuacjami. A tu konieczne są zaufanie i odpowiednia komunikacja. Takie wnioski płyną z dyskusji zorganizowanej w ramach Incredible Academy - przedsięwzięcia, którego inicjatorem jest Sebastian Kulczyk.

  • Paweł Szygulski
    PSZ
  • 15 cze 2020 18:30
Szykowanie firmy na pandemię to strata czasu. Lepiej zadbać o inne rzeczy
Zaufanie i dobra komunikacja pozwalają firmie działać sprawniej (fot. Shutterstock, Inc.)
REKLAMA
  • Stefan Batory, założyciel Booksy i iTaxi ocenia, że przygotowywanie się na kryzys takiego rodzaju jak pandemia COVID-19 oznaczałoby marnowanie energii i zasobów firmy.
  • Są jednak sposoby, by zapewnić firmie łatwiejsze przechodzenie kryzysowych sytuacji. By tak jednak było, trzeba najpierw umieć zadbać o relacje z pracownikami.
  • Dyskusja „Lider w potrzasku - jak reagować na kryzys, którego nie można przewidzieć?" została zorganizowana w ramach Incredible Academy, przedsięwzięcia dla start-upów, którego partnerem są European Tech and Start-up Days.

Pandemia COVID-19 wstrząsnęła światem start-upów. Młode innowacyjne firmy często muszą radzić sobie z odcięciem od przychodów i niepewnością możliwości pozyskiwania finansowania w ciągu najbliższych miesięcy a może nawet lat. Przed analogicznymi problemami stoją też bardziej doświadczone firmy.

- Nie da się zaplanować czegoś takiego, co się wydarzyło - mówi Stefan Batory, współtwórca aplikacji iTaxi i Booksy. - Nie słyszałem o takiej firmie, która byłaby przygotowana na scenariusz, że świat zatrzymuje się na dwa miesiące, wszyscy jej klienci zawieszają swoja działalność, ta firma traci całkowicie przychody i stoi w miejscu przez kilka miesięcy.

Choć duże firmy mają zazwyczaj coś takiego jak "disaster recovery", w którym zakłada się najróżniejsze scenariusze kryzysowe, jak wojna czy wybuch bomby lub pożaru, to bazują one zwykle na tym, czego już doświadczyliśmy. Pandemia COVID-19 w swoim charakterze jest jednak nowością dla świata, który sporą część działalności gospodarczej ulokował w usługach. W ostatnich miesiącach świadczenie wielu z nich zostało zablokowane.

Czytaj także: Rynek pracownika przetrwa kryzys, ale nie w każdej branży

Mocno doświadczyło tego właśnie Booksy Stefana Batorego, które oferuje aplikację do rezerwowania wizyt u fryzjerów, w salonach kosmetycznych i studiach masażu. Założyciel start-upu ocenia jednak, że na taką sytuację jak pandemia COVID-19 przygotować się po prostu nie dało.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Szykowanie firmy na pandemię to strata czasu. Lepiej zadbać o inne rzeczy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • rich 2020-06-26 15:06:32

    kiedy kolejne szkolenie? obejrzałem już wszystkie materiały i czekam na kolejne

  • Julek 2020-06-22 09:10:41

    polecam wszystkim obejrzeć te webinary Incredible Academy, bo są dostępne online dla wszystkich i bardzo merytoryczna treść w nich się znajduje

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.