PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Sztuczna inteligencja w biznesie. Coraz popularniejsza także poza sektorem technologii

Sztuczna inteligencja jest coraz popularniejsza poza sektorem technologii - donosi "Economist". Tygodnik wskazuje, że upowszechnienie wykorzystania sztucznej inteligencji będzie miało duże konsekwencje na rynku pracy, ale też wywrze wpływ na konsumentów.

  • Autor:PAP/MIW
  • 7 kwi 2018 11:10
Sztuczna inteligencja w biznesie. Coraz popularniejsza także poza sektorem technologii
Sztuczna inteligencja jest coraz popularniejsza poza sektorem technologii. (fot. pixabay.com)
REKLAMA
  • Sztuczna inteligencja jest już wykorzystywana do weryfikacji potencjalnych kredytobiorców. W razie niepomyślnego wyniku testu takiej osobie przyjrzą się pracownicy podczas rozmowy na żywo.
  • Wielkie firmy konsultingowe, takie jak Accenture, czy koncerny w rodzaju Johnson & Johnson, wykorzystują coraz częściej algorytmy w rekrutacji. Sztuczna inteligencja znajduje też zastosowanie w branży usługowej
  • Praca algorytmów jest bardziej wydajna, nie jest ograniczona czasowo i nie wiąże się z problemami, z którymi firmy borykają się przy rozbudowanych kadrach - zauważa "The Economist".

 

Ping An, chińska firma oferująca usługi ubezpieczeniowe i finansowe, chwali się tym, że potrafi rozpoznać potencjalnie nieuczciwe osoby wśród klientów. Tym, którzy chcą skorzystać z jej usług, Ping An umożliwia złożenie wniosku o pożyczkę za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Potencjalni klienci muszą odpowiedzieć na serię pytań związanych z ich dochodami i planami spłacenia kredytu w formie nagrania wideo, które następnie jest analizowane przez sztuczną inteligencję. Identyfikuje ona 50 różnych, często - ledwie zauważalnych gestów mimicznych, na podstawie których algorytm określa, czy klient mówi prawdę. Jeśli test za pośrednictwem wypadnie niepomyślnie - potencjalnemu kredytobiorcy przyjrzą się pracownicy Ping An podczas rozmowy na żywo.

Ze sztucznej inteligencji korzysta jednak nie tylko bankowość. Wielkie firmy konsultingowe, takie jak Accenture, czy koncerny w rodzaju Johnson & Johnson, wykorzystują coraz częściej algorytmy w rekrutacji.

Sztuczna inteligencja znajduje też zastosowanie w branży usługowej - grupa Caesars, do której należy sieć hoteli i kasyn, za pośrednictwem algorytmów bada preferencje swoich klientów, aby następnie móc kierować do nich spersonalizowane oferty zniżkowe i promocje celem budowania lojalności względem sieci.

Bloomberg - znany koncern medialny - sztucznej inteligencji używa z kolei po to, by łatwo monitorować zmiany w sytuacji finansowej firm z całego świata i automatycznie generować informacje agencyjne na ten temat.

Operatorzy sieci komórkowych tacy, jak firma Vodafone, używają algorytmów najczęściej po to, by lepiej przewidywać problemy z działaniem sieci i swoich urządzeń - tak, by móc im zaradzić jeszcze zanim one realnie wystąpią.

Sztuczna inteligencja jest również wykorzystywana niemal w każdej branży po to, by wspomagać działania z zakresu cyberbezpieczeństwa i pomagać w zarządzaniu ryzykiem - zarówno zewnętrznym, jak i tym, które wynika z błędów popełnianych przez pracowników.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Sztuczna inteligencja w biznesie. Coraz popularniejsza także poza sektorem technologii

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.