Szefowie w polskich firmach nie są przygotowani do pełnienia roli nowoczesnego szefa w firmie. Pracownicy są sprowadzeni tylko do roli biernych wykonawców poleceń przełożonych, którym często wydaje się, że zawsze wiedzą wszystko najlepiej. Ma to mało wspólnego z innowacją, kreatywnością i inwencją.
- Autor:InfoWire.pl/AT
- •16 lut 2018 9:45

- Pracownicy w polskich firmach są sprowadzeni tylko do roli biernych wykonawców poleceń przełożonych, które są dysponowane przez szefów.
- W związku z tym działają bezrefleksyjnie, jako tryby w wielkiej machinie, jaką jest firma.
- Bardzo często wynika to z tego, że pracodawcy nie są przyzwyczajeni i przygotowani do pełnienia roli nowoczesnego szefa w firmie.
- Tymczasem korzyści wynikające ze wsłuchiwania się w inicjatywy zgłaszane przez podwładnych sprawiają, że firma lepiej rozumie potrzeby klientów oraz, że pracownicy są bardziej przysposobieni do obowiązków, które wykonują.
Pracownicy w Polsce nie mają realnego wpływu na działalność swoich firm. Przeważnie są tylko biernymi wykonawcami poleceń przełożonych, którym często wydaje się, że zawsze wiedzą wszystko najlepiej. Tymczasem nierzadko to właśnie pracownicy są bliżej problemów, którym musi stawiać czoła firma, i to oni wiedzą, co warto w niej zmienić.
Trybiki w firmowej maszynie
- W Polsce pracownicy są sprowadzeni do roli osób wykonujących w sposób bierny czynności, które są dysponowane przez szefów. W związku z tym działają bezrefleksyjnie, jako tryby w wielkiej machinie, jaką jest firma. Ma to mało wspólnego z innowacją, kreatywnością, inwencją. Raczej jest działaniem schematycznym. Bardzo często wynika to z tego, że pracodawcy nie są przyzwyczajeni i przygotowani do pełnienia roli nowoczesnego szefa w firmie. Firmy realizują bardzo proste strategie zarządzania ludźmi – mówi Bartosz Michałek, CEO iniJOB.com.
Oczywiście im wyższe stanowisko zajmuje zatrudniona osoba, tym mniej nakazowy charakter ma stosunek do niej jej szefa. Szeregowi pracownicy zazwyczaj na decyzje pracodawcy nie mają żadnego wpływu.
To pracownicy znają firmę od podszewki


KOMENTARZE (1)