PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Syndrom chorego biura. Jak samopoczucie pracownika może wpływać na kondycję firmy?

Częste narzekanie na złe samopoczucie chwilę po przekroczeniu progu biura? W przypadku kilku osób możemy uznać, że to wynik panującej w okresie zimowym grypy, co jednak, jeśli słaba kondycja zdrowotna dotyczy znacznie większej liczby pracowników w firmie?

  • Autor:JS
  • 1 mar 2018 23:11
Syndrom chorego biura. Jak samopoczucie pracownika może wpływać na kondycję firmy?
Według szacunków Światowej Organizacji Zdrowia nawet 90 proc. swojego czasu spędzamy w zamkniętych pomieszczeniach (fot. Mikomax Smart Office)
REKLAMA
  • Jeżeli objawy złego samopoczucia mijają zaraz po wyjściu z biura, oznacza to, że trzeba przyjrzeć się kondycji budynku, w którym mieści się siedziba firmy.
  • Dlaczego? Przyczyną może być SBS, czyli tzw. Syndrom Chorego Budynku (ang. Sick Building Syndrome).
  • Już w latach 80. występował on w blisko 30 proc. nowych oraz odnawianych budynkach na świecie.
  • Jak się mają współczesne obiekty biurowe? W jaki sposób zapobiegać, a w jaki leczyć dotknięte chorobą budynki?

Według szacunków Światowej Organizacji Zdrowia nawet 90 proc. swojego czasu spędzamy w zamkniętych pomieszczeniach. To właśnie w nich występuje najwyższe stężenie biologicznych zanieczyszczeń powietrza. Szkodliwe dla naszego układu oddechowego alergeny, kurz, roztocza, pleśń czy ozon, to nie jedyne bolączki osób przebywających w biurach. Hałas i wibracje zarówno z zewnątrz, jak i wywoływane w open space, niedostosowane oświetlenie, złe rozmieszczenie stanowisk w biurze, za wysoka lub zbyt niska temperatura w pomieszczeniu to kolejne elementy, które nie sprzyjają efektywności w pracy.

- Jednym z ważniejszych etapów naszej pracy przy aranżacji przestrzeni biurowej jest przeprowadzenie ankiety na pracownikach danej firmy. Jest to cenne źródło wiedzy nie tylko na temat potrzeb poszczególnych zespołów, ale również na temat mankamentów aktualnego biura, np. nadmiernego hałasu, wywołanego rozmowami telefonicznymi kilku osób jednocześnie lub pracą urządzeń znajdujących się w pomieszczeniu. Ponadto w rozmowach z menedżerami wielokrotnie słyszeliśmy, że pracownicy często narzekali na złe samopoczucie, bóle głowy i częste przeziębienia. Problem stawał się poważny, gdy na te dolegliwości uskarżała się połowa osób pracujących w firmie. Źródłem problemu było często złe rozmieszczenie stanowisk, które znajdowały się w newralgicznych częściach biura, tzn. przy klimatyzatorach, oknach, które cały czas pozostawały otwarte z racji wysokiej temperatury w biurze lub przy drzwiach wyjściowych. Rozwiązaniem był projekt uwzględniający takie rozmieszczenie biurek, aby ominąć strefy narażające pracownika na utratę zdrowia – mówi Mateusz Siwiaszczyk, Dyrektor działu kontraktów, Mikomax Smart Office.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Syndrom chorego biura. Jak samopoczucie pracownika może wpływać na kondycję firmy?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.