20 kwi 2018 13:55
Otwarta w 2010 r. fabryka Tesli we Fremont w południowej Kalifornii ma wśród amerykańskich pracowników mieszaną reputację. Z jednej strony to innowacyjny, zautomatyzowany zakład. Z drugiej, w 2017 r. była dla Tesli uciążliwa wizerunkowo.
Kryzys zaczęły rok temu dane firmy analitycznej Worksafe, która opublikowała niekorzystne badanie. Zgodnie z analizą firmy ryzyko wypadku w fabryce wynosiło 8,8 zdarzeń na 100 pracowników. Średnia w sektorze automotive jest i była w 2017 znacznie niższa - 6,7 wypadków na 100 pracowników.
Za przykład najbardziej niebezpiecznego wypadku w fabryce uchodzi zdarzenie z 2013 r. Wówczas maszyna ciśnieniowa do rozprowadzania aluminium oblała ciekłym metalem trzech pracowników, którzy poważnie ucierpieli. Władze stanowe nałożyły na Teslę karę za ten wypadek wysokości 89 tysięcy dolarów. Pracownicy też dochodzili od firmy odszkodowań.
Wróćmy do 2017 r. Załoga Tesli musiała rok temu zmierzyć się z rygorystycznymi wymogami produkcji. Zakład ostatecznie nie wypuścił zakładanych 20 tysięcy samochodów Modelu 3 do końca grudnia 2017 r. W końcu w 2018 r. Musk przyznał, że inwestycje w robotyzację nie dały pożądanej wydajności.
Więcej o zwolnieniach pracowników i zastępowaniu ich robotami w fabryce we Fremont przeczytasz tutaj.
By zrozumieć, dlaczego zakład we Fremont jest pod silną presją i obserwacją mediów, trzeba zdać sobie sprawę ze skali implementowanych w nim nowatorskich technologii. Jak podkreślał odwiedzający fabrykę dziennikarz amerykańskiego "Forbesa", nic w tym miejscu nie jest naturalne.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.