PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Sukcesorzy nie chcą firm rodzinnych. Zbyt późno są w nie wdrażani

Właściciele firm rodzinnych zbyt późno przekazują umiejętności, władzę i kapitał potomkom. Z tego powodu tylko 6,3 proc. potencjalnych sukcesorów chce przejąc biznes rodzinny.

Sukcesorzy nie chcą firm rodzinnych. Zbyt późno są w nie wdrażani
Fot. Archiwum
REKLAMA

Ośrodek diagnoz i analiz THINKTANK oraz BNP Paribas Polska przeprowadziły ostatnio badania poświęcone wyzwaniom zarządczym w firmach rodzinnych. Przygotowany raport pokazuje, że wizje rozwoju firm jaki mają przedstawiciele starszego i młodszego pokolenia nieznacznie się różnią. - Zaskakującym faktem, który wynika z raportu jest to, że nestorzy osoby, które zakładały firmy kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt lat temu, mają większe inklinacje do tego, żeby wdrażać nowoczesne technologie niż młodzi ludzie. Dla 47 proc. firm rodzinnych jest to ważne, tak mówią nestorzy – wyjaśnia Dariusz Szulc ekspert z Instytutu Biznesu Rodzinnego.

Czytaj też PwC: Polskie firmy rodzinne przekazują władzę. Sukcesorzy muszą udowodnić swoją wartość

W długim terminie nestorzy chcieliby rozwijać produkty i usługi i o tym mówi 56 proc. przedsiębiorców – przytacza wyniki badania gość. - Młodzi ludzie bardziej chcieliby stawiać na marketing i rozwój całego przedsiębiorstwa, profesjonalizację firmy – dodaje.

Polskie firmy borykają się z zaległościami w płatnościach, ten problem dotyka szczególnie małych firm, więc profesjonalizacja biznesu może być związana z narzędziami przyspieszającymi wpływ należności uważa specjalista.

Z badania wynika, że tylko 6,3 proc. potencjalnych sukcesorów chciałoby przejąć biznes rodzinny. - Najczęściej nie dochodzi w odpowiednim terminie do rozmów w rodzinie. Powinny być one przemyślane. Tak żeby wszyscy mogli się wypowiedzieć. Sukcesja to jest proces, który trwa około 7 lat. W firmach rodzinnych musi być przekazana wiedza, władza i majątek. Problemy na tym tle mogą być związane z tym, że zbyt późno rozmawia się o tych sprawach – wyjaśnia rozmówca.

Firm rodzinnych w Polsce jest około 600 tys. na 1,8 mln aktywnych przedsiębiorstw. Wypracowują one około 10 proc. PKB. Są odporne na kryzysy i niechętnie zwalniają pracowników

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Sukcesorzy nie chcą firm rodzinnych. Zbyt późno są w nie wdrażani

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.