PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Sukcesja: Młode pokolenie nie chce przejmować firm rodzinnych

• Prawie 88 proc. założycieli firm w Polsce uważa je za przedsiębiorstwa rodzinne.
• 70 proc. właścicieli chce je przekazać młodszemu pokoleniu.
• Tylko 6,3 proc. ich potencjalnych sukcesorów planuje przejęcie biznesu.

  • Autor: PAP/AT
  • 26 paź 2016 6:35
Sukcesja: Młode pokolenie nie chce przejmować firm rodzinnych
O przejęcie biznesu częściej myślą córki niż synowie (fot.fotolia)
REKLAMA

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie wie, jak sprawnie przeprowadzić sukcesję. 70 proc. właścicieli firm rodzinnych chce je przekazać młodszemu pokoleniu, ale tylko 6,3 proc. ich potencjalnych sukcesorów planuje przejęcie biznesu. Znacznie częściej myślą o tym córki niż synowie - wynika z badania Instytutu Biznesu Rodzinnego przeprowadzonego na zlecenie Rzetelnej Firmy, które cytuje "Puls Biznesu".

Czytaj też: Firma rodzinna to firma z przyszłością. Polacy chcą tak pracować

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Prawie 88 proc. założycieli firm w Polsce uważa je za przedsiębiorstwa rodzinne. Większość z nich chce je przekazać dzieciom, ale 41,5 proc. nestorów przyznaje, że jeszcze nie myślało o sukcesji a 31 proc. ma jej zarys w głowie. Jedynie 9,3 proc. ma przemyślany plan. Mimo, że ponad 66 proc. nestorów uważa, że ich dzieci mają odpowiednie kompetencje do przejęcia przedsiębiorstwa, to jednak one same wolą otworzyć własny biznes - podaje Puls Biznesu za IBR.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Sukcesja: Młode pokolenie nie chce przejmować firm rodzinnych

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.