PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Sukces branży hotelarskiej zależy od pracowników. Warto w nich inwestować

Hotelarstwo to branża, w której czynnik ludzki odgrywa niepodważalną rolę. Sukces obiektu noclegowego w dużej mierze zależy bowiem od jakości kadr. Warto więc stale podnosić umiejętności pracowników.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Sukces branży hotelarskiej zależy od pracowników. Warto w nich inwestować

  • Hotele często mają opracowane wewnętrzne programy szkoleniowe czy adaptacyjne dla nowych pracowników. Chętnie korzystają też ze szkoleń organizowanych przez firmy zewnętrzne.
  • Obowiązek doszkalania i podwyższania kompetencji nie dotyczy jedynie pracowników recepcji, którzy mają bezpośredni kontakt z klientem. Ogromna odpowiedzialność spoczywa także na menedżerach, jak również na pozostałych osobach związanych z funkcjonowaniem obiektu.
  • Organizując szkolenia, często zapomina się jednak o służbie pięter. To błąd, bo w dużej mierze od poziomu usług housekeepingu zależy, czy klient wróci do hotelu.

Praca w hotelarstwie wiąże się z ciągłym kontaktem z klientami, dlatego mimo dużej fluktuacji kadr, warto stale podnosić ich umiejętności. Hotele często mają opracowane wewnętrzne programy szkoleniowe czy adaptacyjne dla nowych pracowników. Chętnie korzystają też ze szkoleń organizowanych przez firmy zewnętrzne.

Szkolenia nie tylko dla recepcjonistów

Obowiązek doszkalania i podwyższania kompetencji nie dotyczy jedynie pracowników recepcji, którzy mają bezpośredni kontakt z klientem. Ogromna odpowiedzialność spoczywa na menedżerach, a także pozostałych osobach związanych z funkcjonowaniem obiektu, np. kucharzach czy ekipie sprzątającej. Liczne szkolenia dostępne na rynku pozwalają zwiększyć nie tylko umiejętności, ale i poszerzyć perspektywę, dzięki czemu wraz z upływem czasu oblicza polskich hoteli i obiektów noclegowych zmieniają się zdecydowanie na plus.

Standardem są już kursy językowe oraz rozwijanie kompetencji niezbędnych do pracy na poszczególnych stanowiskach, np. w dziale sprzedaży, obsłudze gości restauracji czy na recepcji.

Od housekeepingu zależy czy klient wróci

Organizując szkolenia, często zapomina się jednak o służbie pięter. To błąd, bo w dużej mierze od poziomu usług housekeepingu zależy czy klient wróci do hotelu. Praca housekeepingu ma ogromny wpływ na funkcjonowanie hotelu. Podstawowym zadaniem personelu sprzątającego jest utrzymanie czystości w pokojach oraz we wszystkich pomieszczeniach ogólnodostępnych. Każdy pracownik służby pięter powinien więc poznać obowiązujące w obiekcie standardy czystości, przestrzegać procedur oraz planu higieny.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.