PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Style zarządzania: Czy turkus to dobry kierunek dla menedżerów?

Joanna Malinowska-Parzydło z Personal Brand Institute, Jolanta Musielak z Volkswagena Poznań, Karol Traczykowski z GoldenLine, Artur Skiba z Antala, Andrzej Borczyk z grupy Żywiec, Sylwia Pawełczyk-Maśluk z grupy Orbis, Magdalena Jankowska z Owens Illinois, Joanna Kucharska z Sii i wielu innych ekspertów z branży HR mówią o stylach zarządzania - czy turkus to kierunek, w którym powinny iść firmy?

- Style się zmieniają i trzeba je dopasowywać do rynku, branży, kultury organizacyjnej, pracownika. Inaczej wszystko wygląda w korporacji, a inaczej w niewielkiej, rodzinnej firmie. Rynek wyraźnie zmierza jednak w kierunku decentralizacji, spłaszczania struktury, co wpływa też na menedżerów, chociaż czasami sytuacja rynkowa wymusza twarde egzekwowanie zadań i celów.

Dzisiaj mamy sytuację, że korporacje nie chcą wyglądać jak korporacje, a jeszcze 7-8 lat temu ta standaryzacja i hierarchiczność była celem każdej firmy. Obecnie buduje się zespoły w mniejszych grupach, interdyscyplinarne, elastyczne, o dużej autonomii działania, z którymi często kontraktuje się zadania do realizacji. Pracownicy mają w nich większą sprawczość i odpowiedzialność, ale z perspektywy zarządzania możliwe jest też szybsze podejmowanie decyzji i uzyskiwanie pożądanych informacji do analizy. Co ciekawe, doświadczeni w korporacyjnym świecie menedżerowie szukają dzisiaj na rynku odskoczni. W firmach większą rolę odgrywają dzisiaj personalne relacje i autentyczny, nie wymuszony autorytet, niż stanowisko i „władza” wynikające z hierarchii i ładu korporacyjnego. Cele wychodzą więc coraz częściej od pracowników, zespołów, a rolą zarządzających jest z tego czerpać i umiejętnie wpisywać w rynek. Każda korporacja, mimo pewnych ograniczeń, musi mieć dzisiaj coś ze start-upu, aby być atrakcyjna. Dawać dynamikę, wpływ, ale jednocześnie bezpieczeństwo. Co ciekawe, zauważamy, że obniża się próg finansowy, przy którym istotną rolę zaczynają odgrywać elementy związane z poczuciem sprawczości i rozwoju, dające ujście ambicji. Firma musi być dzisiaj partnerem dla pracownika, tworzyć z nim wzajemną relację, na której korzystają obie strony - tłumaczy Cezary Maciołek, wiceprezes grupy Progres. (Fot. mat. pras.)

REKLAMA

   

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Style zarządzania: Czy turkus to dobry kierunek dla menedżerów?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.