Odpowiedzialne za gry "Torchlight" studio Runic Games zostało zlikwidowane w wyniku decyzji większościowego udziałowca, chińskiej spółki Perfect World Entertainment. To część strategii firmy zakładającej skupienie uwagi na grach sieciowych jako usługach.

Runic Games z siedzibą w Seattle zostało założone przez twórców wcześniej związanych z projektami "Diablo", "Fate" i "Mythos": Maxa i Ericha Schaeferów, Travisa Baldree'a oraz Petera Hu. W ciągu dziewięcioletniej działalności studio opracowało trzy gry: "Torchlight" (2009), "Torchlight 2" (2012) i "Hob" (2017).
Chiński wydawca PWE wykupił większościowe udziały w Runic Games za 8,4 mln dolarów w maju 2010. Równolegle ogłoszona została decyzja o zwolnieniach w innym należącym do PWE studiu - Motiga (odpowiedzialnym za free-to-play MOBA "Gigantic"). Firma zaznaczyła, że obie decyzje zapadły niezależnie od siebie.
Pomimo likwidacji i zwolnień, gry obu studiów mają pozostać dostępne w sieci i nadal być wspierane. W nocie pożegnalnej na stronie studia szef Runic Games Marsh Lefler zapewnił ponadto, że w najbliższym czasie ukaże się nowe ogłoszenie związane z serią "Torchlight".



KOMENTARZE (0)