Struktura juniorska nie sprawdza się w agencjach. Warto stawiać na doświadczoną kadrę

Zdaniem Linkleaders, agencji PR i employer branding, inwestowanie w juniorów okazało się zbyt czasochłonne i mniej efektywne niż wcześniej się spodziewano, wpływało również na bardzo dużą rotację pracowników. W efekcie Linkleaders zrewidowała swoje podejście do budowania zespołu. Firma mocno inwestuje w pozyskiwanie specjalistów z doświadczeniem seniorskim, którzy wcześniej pełnili funkcje po tzw. „stronie klienckiej”.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Struktura juniorska nie sprawdza się w agencjach. Warto stawiać na doświadczoną kadrę

  • Od ponad roku Linkleaders konsekwentnie inwestuje więc w aktywny headhunting.
  • Konsultanci poszukiwani są na LinkedIn oraz z pomocą agencji rekrutacyjnych.
  • Zamiast w juniorów, firma inwestuje w doświadczonych pracowników. 

- Struktura juniorska się nie sprawdziła.Juniorzy często traktowali agencję jako okres przejściowy do dalszej kariery i wyposażeni przez nas w bardzo solidną wiedzę odchodzili na „stronę klienta”, która była postrzegana jako lepsza. Możemy przytoczyć przykłady kilku znaczących na polskim i międzynarodowym rynku graczy, których całe działy PR składają się z naszych „absolwentów" -  mówi Anna Zając, client service director w Linkleaders 

Wśród kadry agencji jest była rzecznik mBanku, dziennikarz Forbesa i PR-owiec Samsunga, specjaliści z Deloitte Digital czy Telewizji Polskiej.

- Nie odczuwamy na razie braku kompetencji juniorskich. Przekonaliśmy się, że cenniejsza dla agencji jest korzyść dla klienta związana z wysokim poziomem wiedzy i obsługi niż wyższa marża wynikająca z niższych kosztów pracy. Zadania o mniejszym stopniu zaawansowania staramy się automatyzować, wprowadzamy też coraz więcej cyfrowych narzędzi zarówno do usprawnienia pracy, jak i analizy efektywności. Stawiamy też na edukację klienta - eliminujemy na przykład bardzo jeszcze częste raportowanie wyników w dokumentach tekstowych - dodaje  Zając.

Czytaj też: Globalna firma farmaceutyczna postawiła na polskich naukowców

Poza wysokim poziomem „seniority”, Linkleaders stawia coraz mocniej na doświadczenie klienckie u swoich pracowników. Zdaniem firmy, perspektywa bycia klientem agencji pozwala lepiej odpowiadać na potrzeby globalnych organizacji.

- To przydatne nie tylko w codziennej pracy, ale też przy startowaniu do kolejnych przetargów, do których jesteśmy zapraszani coraz częściej na równi z międzynarodowymi agencjami sieciowymi - mówi Zając. 

Firma podkreśla, że dzięki nowej strategii stała się pracodawcą świadomego wyboru dla doświadczonych specjalistów. W celu ich zatrzymania rozbudowuje więc platformy dzielenia się wiedzą, angażuje też członków w aktywne budowanie strategii Linkleaders na kolejne lata.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.