PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Strach przed przyszłością czy lojalność? Co wpływa na nasze zaangażowanie

Badania przeprowadzone na pracownikach w Stanach Zjednoczonych pokazują, że kilka ostatnich miesięcy to wzrost ich zaangażowania. Mimo pandemii koronawirusa i pomimo ogromnej fali zwolnień ich wkład w wykonywaną pracę wzrasta. Uzasadnione wydaje się być zatem pytanie: czy to lojalność czy jednak strach, wpływają na większą efektywność wykonywanej pracy?

Strach przed przyszłością czy lojalność? Co wpływa na nasze zaangażowanie
Komunikacja to jak podkreślają specjaliści jeden z kluczowych elementów podtrzymania w zespole ducha walki (fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Paulina Łączek-Ciećwierz zauważa, że pandemia koronawirusa w dużej mierze jest pandemią strachu. A na to uczucie należy patrzeć dwutorowo. Z jednej strony strach krótkotrwały może mieć pozytywne skutki. Z drugiej jednak, długotrwały ma niszczący charakter.
  • Komunikacja to, jak podkreślają specjaliści, jeden z kluczowych elementów podtrzymania w zespole ducha walki.
  • Jak wynika z raportu „Efekt COVID-19 w kontekście środowiska pracy”, przeprowadzonego przez MC2 Innovations około 70 proc. respondentów dobrze lub bardzo dobrze oceniło sposób komunikacji w swojej firmie.

Z badania przeprowadzonego przez Instytut Gallupa na początku maja 2020 roku (czyli kilka miesięcy po wybuchu pandemii koronawirusa) wynika, że odsetek zaangażowanych pracowników w USA - tych, którzy są entuzjastycznie nastawieni do swojej pracy i samego miejsca pracy - osiągnął 38 proc. Mimo fali zwolnień i światowego kryzysu gospodarczego, jest to najwyższy wynik, odkąd Gallup zaczął badać dane z rynku pracy w 2000 r.  

Jak podkreślają autorzy badania, na rosnący poziom zaangażowania duży wpływ mają sami pracodawcy. Ci w Stanach Zjednoczonych – jak pokazują statystyki – dość dobrze poradzili sobie z komunikacyjnym kontekstem efektów pandemii koronawirusa. Informowali swoich pracowników o sytuacji w firmie, przygotowywali ich do nowych sytuacji czy możliwych scenariuszy.  

To Stany Zjednoczone. A jak jest w Polsce? Choć nie przeprowadzono badań, które pokazałaby skalę zaangażowania polskich pracowników w ostatnich miesiącach, to test z zarządzania i komunikacji kryzysowej przeszła większość polskich firm. Efekt? Jak wynika z raportu „Efekt COVID-19 w kontekście środowiska pracy”, przeprowadzonego przez MC2 Innovations około 70 proc. respondentów dobrze lub bardzo dobrze oceniło sposób komunikacji w swojej firmie. Z kolei 43 proc. osób zatrudnionych w branży IT lub branży telekomunikacyjnej wybrała najwyższą wartość skali. Ze sposobu komunikacji w organizacji w trakcie trwania epidemii COVID-19 niezadowolonych jest jedynie niespełna 10 proc. Co piąty badany przyjął umiarkowane stanowisko.  

Komunikacja to jednak nie wszystko, gorzej że pokusą dla słabych menedżerów jest zarządzanie poprzez strach, na zasadzie - albo się podporządkujesz, oddasz część pensji, będziesz pracował więcej, albo kończymy współpracę.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Strach przed przyszłością czy lojalność? Co wpływa na nasze zaangażowanie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.