Przyszłość pracy polega na wymyśleniu na nowo sposobu motywowania pracowników przez firmy. Centrical to wywodzący się z Izraela startup, który właśnie tym się zajmuje. Dziś (1 marca) ogłosił, że pozyskał inwestorów na kwotę 32 milionów dolarów. W firmę zainwestowały takie spółki jak Intel Capital, JVP, C4 Ventures i Citi Ventures, Aleph, CE Ventures, La Maison Compagnie d'Investissment i 2B Angels - pisze Forbes.
-
- •10 mar 2021 17:51

Centrical powstał w 2013 roku. Stawia na zaawansowaną grywalizację (gamifikację), czyli techniki projektowania gier mające na celu angażowanie ludzi, motywowanie ich do działania, nauki i rozwiązywania problemów, a także spersonalizowane mikronauczanie, zarządzanie wydajnością pracowników w czasie rzeczywistym i narzędzia coachingowe. Celem platformy jest sprawienie, aby pracownicy czuli się częścią swoich organizacji, a także współdziałali, szkolili się i osiągali wyniki w nowych hybrydowych warunkach pracy.
Czytaj też: Pracują, ale czy są zaangażowani w pracę? Oto jest pytanie
Wyniki są imponujące. Microsoft odnotował 10-proc. wzrost wydajności pracowników w call center i 12 proc. spadek absencji. Stwierdzono również, że 89 proc. pracujących tram osób przyjmuje do wiadomości nowe informacje i potrafi je zastosować po skorzystaniu z platformy Centrical.
HP wykorzystuje platformę Centrical w pracy ze swoimi partnerami handlowymi. Po trzech miesiącach korzystania z niej 31 proc. użytkowników angażowało się w naukę przynajmniej raz w tygodniu, a liczba osób kończących szkolenia oferowane partnerom przez HP wzrosła ponad 50-krotnie.
Również Cellular Sales, największy autoryzowany sprzedawca detaliczny firmy Verizon, odnotował wzrost sprzedaży nowych telefonów o 53 proc. oraz 2-krotny wzrost sprzedaży innych produktów.
Pracownik w domu potrzebuje motywacji
W 2020 roku 6-krotnie wzrósł poziom wykorzystania platformy Centrical przez pracowników firm,. które z niej korzystają. Może mieć to związek z procesem hybrydyzacji pracy. Pracownicy zdalni zmagają się z samotnością, poszukiwaniem właściwego sposobu komunikacji z menedżerami i współpracownikami oraz okresowym wyłączaniem się z pracy. Stąd chęć sięgnięcia po narzędzia zorientowane na pracownika, dzięki którym firmy mogą poprawić ich motywację, zadowolenie klientów, a przez to doświadczyć ogólnego wzrostu wydajności.


KOMENTARZE (0)