PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Start-up to nie kategoria freestyle

- Panuje przekonanie, że start-upowiec to przedsiębiorca freestylowiec. Ulepiony z trochę lepszej gliny, któremu więcej wolno. Otóż nie! Odpowiedzialność kodeksowa, która wiąże się z prowadzeniem poważnego biznesu, odpowiedzialnością wobec partnerów i przede wszystkim pracowników, jest niezmienna. Nieważne, czy jesteśmy startuperem czy małym przedsiębiorcą - wyjaśnia Jarosław Sroka, członek zarządu Kulczyk Investments.

Start-up to nie kategoria freestyle
Jarosław Sroka zauważa, że polskie start- upy najzwyczajniej "nie uświadamiają sobie często, czego nie wiedzą". (fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Jak wyjaśnia Jarosław Sroka, skutki pandemii wpłyną bezpośrednio nie tylko na wyniki finansowe przedsiębiorstw. Wiele zmienić powinno się także w samej strukturze organizacyjnej.
  • - Sytuacja, z jaką mamy dziś do czynienia, tworzy zupełnie nowe oblicze w wielu firmach - przede wszystkim w kwestii stylu zarządzania. Lider nie może być już tylko wyrocznią i "alfa i omegą" - podkreśla.
  • Podczas tegorocznej edycji start-upowej odsłony Europejskiego Kongresu Gospodarczego zaproszeni goście poszukają m.in. odpowiedzi na pytanie, jak będzie wyglądał biznesowy świat w przyszłości.

Specjaliści podkreślają, że polska zaradność pozwala wyjść z wielu kryzysowych sytuacji obronną ręką. Pandemia i jej gospodarcze skutki zostaną jednak z nami na długo. Zmieniają się priorytety inwestowania, co pociąga za sobą także zmianę w podejściu do ryzyka inwestycyjnego. 

Jeszcze kilka miesięcy temu podkreślano, że szybkość i zwinność mogą być receptą na konsekwencje lockdownu i globalnego kryzysu. Pytanie, czy aby na pewno szybkie podejmowanie ryzykownych decyzji, w czasach niepewnej przyszłości jest dobrym rozwiązaniem...

- Recepty, które kiedyś mogły się sprawdzać, dziś trzeba traktować z dużym dystansem i ostrożnością. Zwinność pomoże, jednak "gorąca głowa" nie do końca może być cechą pożądaną w obecnej sytuacji. Patrząc na wielkie znaki zapytania, które stoją przed całą gospodarką, należy sobie samemu postawić pytanie, jaką strategię i jaki model oszczędzania i restrukturyzacji przyjąć. To wymaga wielogodzinnych rozmów - mówi w rozmowie z PulsemHR Jarosław Sroka członek zarządu Kulczyk Investments 

Lider partnerem, nie alfą i omegą

Jak wyjaśnia Jarosław Sroka, aktualna sytuacja wpłynie bezpośrednio nie tylko na wyniki finansowe firm. Wiele zmienić powinno się także w samej strukturze organizacyjnej. 

 - Sytuacja ,z jaką mamy do czynienia, tworzy zupełnie nowe oblicze w wielu firmach. Przede wszystkim w kwestii stylu zarządzania. Lider nie może być już tylko wyrocznią i "alfa i omegą". Musi wraz z całym zespołem wypracować optymalną strategię przetrwania. Nie wiemy, co wydarzy się za miesiąc czy za pół roku - podkreśla Sroka.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Start-up to nie kategoria freestyle

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.