PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Sprzedaż i marketing czeka rewolucja. To koniec zasad jakie znamy

Kilka miesięcy po rozpoczęciu pandemii zdecydowana większość firm z sektora handlowego i branży marketingowej nadal prowadzi rekrutacje na stanowiska szczebla średniej i wyższej kadry. Wśród wyzwań przedsiębiorcy wskazują dostosowanie technologii organizacji do wymogów pracy zdalnej, rekrutację nowych pracowników, a co za tym idzie zdalny onboarding. Również bardzo ważne jest zapewnienie bezpiecznych warunków pracy w czasie pandemii - wynika z badania Antal Sales&Marketing "Puls rynku pracy specjalistów i menedżerów".

Sprzedaż i marketing czeka rewolucja. To koniec zasad jakie znamy
Wyzwaniem jest dostosowanie technologii organizacji do wymogów pracy zdalnej (fot. shutterstock)
REKLAMA
  • Branża FMCG zwolniła tempo zatrudniania nowych pracowników, jednak 77 proc. przedsiębiorstw deklaruje prowadzić rekrutacje na podobnym poziomie jak do tej pory. Również rozwój e-commerce deklarowany jest głównie przez firmy związane z handlem detalicznym.
  • Gwarancję zatrudnienia dają w większości także organizacje z branży opakowań (94 proc.) i FMCG, gdzie aż 87 proc. firm nie planuje zwolnień specjalistów i menedżerów.
  • Aktualna sytuacja pokazuje, że sprzedaż i marketing czeka rewolucja - więcej digitalu pracy z wykorzystaniem internetowych kanałów sprzedaży i organizacja akcji marketingowych w internecie.

Badanie "Puls rynku pracy specjalistów i menedżerów" przeprowadzone na niemal 400 firmach z sektora produkcyjnego i handlowego ( w tym sektor farmaceutyczny) w lipcu wskazuje, że zdecydowana większość firm z sektora handlowego i branży marketingowej nadal prowadzi rekrutacje na stanowiska szczebla średniej i wyższej kadry.

Czytaj też: Nastąpiło długo oczekiwane odbicie. Firmy odbudowują się po okresie cięć

Kilka miesięcy po rozpoczęciu pandemii 86 proc. pracodawców z sektora handlowego deklaruje prowadzenie nowych procesów rekrutacyjnych na stanowiska specjalistyczne i menedżerskie. Jest to o niemal 40 punktów procentowych więcej niż podczas badania przeprowadzonego w kwietniu. O planach większych zwolnień w ramach tej grupy zawodowej informuje 9 proc. organizacji.

Szybkie dostosowanie się do zmian

Sektor farmaceutyczny i medyczny dość łatwo dostosował swoje procedury produkcyjne do nowych wymogów, ponieważ bezpieczeństwo, higiena pracy i najwyższe standardy sterylności zawsze były stawiane na pierwszym miejscu. Procedury w przestrzeniach biurowych również zostały szybko i efektywnie zaimplementowane poprzez grupy kryzysowe utworzone wewnątrz organizacji. W branży farmaceutycznej połowa organizacji zadeklarowała, że dostosowała się do zmian usprawniając komunikację online oraz rozwój e-commerce.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Sprzedaż i marketing czeka rewolucja. To koniec zasad jakie znamy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.