PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Sprzedaż firmy? Tylko 6 proc. właścicieli myśli wtedy o pracownikach

Ponad połowa właścicieli firm pytana o jej przyszłość przyznaje, że chce dokonać sukcesji. natomiast jednym z największych wyzwań związanych z pozyskaniem zewnętrznego inwestora jest zachowanie prowadzonych rozmów z inwestorami w poufności m.in. przed pracownikami.

  • Autor:KDS
  • 30 wrz 2019 12:07
Sprzedaż firmy? Tylko 6 proc. właścicieli myśli wtedy o pracownikach
Tylko 6 proc. właścicieli firm myśląc o ich przyszłości rozważa możliwość sprzedania jej obecnym pracownikom czy kadrze zarządzającej (Fot. shutterstock)
REKLAMA
  • Firma doradcza KMPG opublikowała raport „Sprzedaż, sukcesja, akwizycje. Jak firmy planują swoją przyszłość?”.
  • Eksperci zapytali w nim również o kwestie dotyczące pracowników.
  • Okazuje się, że tylko 6 proc. właścicieli firm myśląc o ich przyszłości rozważa możliwość sprzedania jej obecnym pracownikom czy kadrze zarządzającej.

Większość polskich firm prywatnych powstała w pierwszych latach transformacji ustrojowej na początku lat 90. ubiegłego stulecia. Założyciele tych przedsiębiorstw coraz częściej stoją przed koniecznością odpowiedzi na pytanie "co dalej?". Jak wynika z raportu, firmy planują różne modele swojego dalszego rozwoju.

Najpopularniejszym rozwiązaniem - mówi o nim 56 proc. badanych - jest sukcesja jej posiadania lub zarządzania nią przez kolejne pokolenia. Samą możliwość przekazania firmy kolejnemu pokoleniu deklaruje ponad 7 na 10 przedsiębiorstw biorących udział w badaniu.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Te najczęściej wybierane formy sukcesji firmy to przekazanie zarządzania firmą kolejnemu pokoleniu (42 proc.), przekazanie własności firmy następnemu pokoleniu (32 proc.), przekazanie władzy
(strategicznego nadzoru) nad firmą kolejnemu pokoleniu (18 proc.) oraz inne, np. przejęcie kapitału,
przekazanie części udziałów i zarządzania (8 proc.).

Mając na uwadze, że tylko 8 proc. dzieci właścicieli firm jest chętnych do przejęcia biznesu po rodzicach, możliwe, że wskazana w raporcie KPMG ponad połowa badanych będzie musiała zweryfikować swoje plany. Dr Adrianna Lewandowska, prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego, która sama wywodzi się z wielopokoleniowej rodziny biznesmenów pytana o tę niechęć do przejmowania firm mówi tak: - To nie problem dzieci, a nestorów, którzy nie chcą zrezygnować z funkcji prezesa. Tu jest główny problem. Dzieci mają świadomość, że ojciec zawsze będzie się wtrącał.

Przejęcie lub sprzedaż

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Sprzedaż firmy? Tylko 6 proc. właścicieli myśli wtedy o pracownikach

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.