• Restrukturyzacja firmy, nowy obszar działalności lub wprowadzenie nowego produktu na rynek często wymagają unikalnych kompetencji, które po zakończeniu procesu nie będą już niezbędne organizacji.
• Dlatego pracodawcy coraz chętniej sięgają po wykwalifikowanych pracowników tymczasowych, którzy mieliby wesprzeć firmę w trudnym okresie przejściowym. Z drugiej strony, praca na takich zasadach zyskuje na atrakcyjności również w oczach potencjalnych kandydatów.

Mimo że częsta zmiana środowiska i kultury pracy dla niektórych profesjonalistów byłaby wyzwaniem, to dla wielu innych jest pożądanym benefitem. Z pracą tymczasową wiąże się większa elastyczność zatrudnienia i różnorodne możliwości rozwoju kariery.
− Rola pracownika tymczasowego pasuje osobom, które największe źródło swojej satysfakcji zawodowej upatrują w wykonaniu trudnych zadań, bez względu na ich obszar. W przypadku pracy tymczasowej takie wyzwania mogą dotyczyć zarządzania procesem zmiany, wprowadzenia nowej procedury, oceny ryzyka czy nadzorowania okresu przejściowego w firmie – twierdzi Marek Wróbel, dyrektor dywizji Hays Response w Hays Poland. Jednak jego zdaniem, najpierw należy przygotować się do objęcia roli pracownika, który tymczasowo zarządza istotnym elementem działalności organizacji.
Finanse pod kontrolą
Największym ryzykiem i czynnikiem zniechęcającym do podjęcia pracy tymczasowej jest brak zagwarantowanego stałego wynagrodzenia. Zdarza się, że okres pomiędzy kolejnymi pracami przedłuża się, co jest jednoznaczne z brakiem przychodu. Z tego powodu, pracownik tymczasowy powinien kontrolować swoje finanse i posiadać oszczędności, które wystarczą na 4-6 miesięcy bez przychodów.
Zrozum swoją wartość
Razem z rozwojem rynku pracy tymczasowej, coraz wyraźniej rysuje się jej podział na specjalizacje. Dlatego jeśli jest się pewnym swoich kompetencji w konkretnym obszarze, to warto aplikować jedynie na oferty z nim związane.
– Pełne zrozumienie swoich mocnych stron jest niezwykle istotne, ponieważ większość pracowników tymczasowych dołącza do organizacji, gdy ta znajduje się w okresie przejściowym. Jest to trudny czas dla firmy, w którym pracodawcy oczekują od kandydatów jeszcze więcej – twierdzi Marek Wróbel.
Siła networkingu
W budowaniu własnej marki i pozyskiwaniu nowych zleceń kluczową rolę odgrywa rozbudowania sieć kontaktów biznesowych. Pomóc w tym może aktywność w mediach społecznościowych o profilu zawodowych, np. LinkedIn lub GoldenLine. Umożliwiają one nawiązywanie ciekawych kontaktów, ale też promowanie siebie jako eksperta w danej dziedzinie.

KOMENTARZE (0)