- Autor: AT
- •8 lip 2016 14:00
• Facebook zdominował polski rynek.
• Z rozwiązań zaczerpniętych z social media chętnie korzystają firmy, wdrażając wewnętrzne platformy społecznościowe dla pracowników.
• Budowanie relacji, szybka wymiana wiedzy pomiędzy pracownikami, poprawa efektywności i zaangażowania to tylko niektóre z zalet firmowych portali społecznościowych.

Według badania przeprowadzonego przez agencję We Are Social, już 14 mln Polaków ma aktywne konto w tym serwisie. Z rozwiązań zaczerpniętych z social media chętnie korzystają również firmy.
Facebook usprawnia komunikację wewnętrzną
Firmowy portal społecznościowy może stanowić odpowiedź na wiele pytań, które od lat stawiają sobie firmy: jak angażować pracowników, jak zachęcać do wymiany wiedzy, jak budować relacje, zwłaszcza w organizacjach z rozproszoną strukturą? Intuicyjna w obsłudze platforma z interfejsem wykorzystującym rozwiązania doskonale znane z najpopularniejszych serwisów społecznościowych pozwala pracownikom na utrzymywanie stałego kontaktu z pozostałymi członkami zespołu, niezależnie od miejsca i czasu pracy.
Czytaj też: Teraz pracowników szuka się przez Facebooka, Twittera czy LinkedIn
Interaktywny charakter portali społecznościowych, w tym możliwość współdzielenia dokumentów i plików multimedialnych w czasie rzeczywistym, usprawnia współpracę pomiędzy poszczególnymi pracownikami czy grupami roboczymi, szczególnie podczas realizacji wymagających i długotrwałych projektów, przekładając się na szybkość oraz efektywność działań.

Z takiego rozwiązania korzysta m.in. Grupa Neuca zajmująca się hurtową dystrybucją farmaceutyków.
- Zdecydowaliśmy się na wdrożenie korporacyjnego serwisu społecznościowego JAM SuccessFactors przy udziale firmy Gavdi Polska, aby usprawnić naszą wewnętrzną komunikację. Teraz pracownicy Grupy Neuca mogą dzielić się wiedzą poprzez m.in. pracę grupową, udostępniać video, zdjęcia, pliki i statusy w czasie rzeczywistym, jak również tworzyć wpisy blogowe, nagrywać pulpit czy ankietować. Odkąd korzystamy z tego rozwiązania widzimy bardzo duże zainteresowanie i aktywność wśród naszych pracowników na tym portalu – mówi Andrzej Zieliński, dyrektor departamentu centralnego polityki personalnej w Grupie Neuca.


KOMENTARZE (2)