PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Social Media: Facebook pomaga budować relacje w firmie i poprawia efektywność pracy

• Facebook zdominował polski rynek.
• Z rozwiązań zaczerpniętych z social media chętnie korzystają firmy, wdrażając wewnętrzne platformy społecznościowe dla pracowników.
• Budowanie relacji, szybka wymiana wiedzy pomiędzy pracownikami, poprawa efektywności i zaangażowania to tylko niektóre z zalet firmowych portali społecznościowych.

  • Autor: AT
  • 8 lip 2016 14:00
Social Media: Facebook pomaga budować relacje w firmie i poprawia efektywność pracy
Facebook usprawnia współpracę pomiędzy poszczególnymi pracownikami czy grupami roboczymi (fot.pixabay.com)
REKLAMA

Według badania przeprowadzonego przez agencję We Are Social, już 14 mln Polaków ma aktywne konto w tym serwisie. Z rozwiązań zaczerpniętych z social media chętnie korzystają również firmy.

Facebook usprawnia komunikację wewnętrzną

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Firmowy portal społecznościowy może stanowić odpowiedź na wiele pytań, które od lat stawiają sobie firmy: jak angażować pracowników, jak zachęcać do wymiany wiedzy, jak budować relacje, zwłaszcza w organizacjach z rozproszoną strukturą? Intuicyjna w obsłudze platforma z interfejsem wykorzystującym rozwiązania doskonale znane z najpopularniejszych serwisów społecznościowych pozwala pracownikom na utrzymywanie stałego kontaktu z pozostałymi członkami zespołu, niezależnie od miejsca i czasu pracy.

Czytaj też: Teraz pracowników szuka się przez Facebooka, Twittera czy LinkedIn

Interaktywny charakter portali społecznościowych, w tym możliwość współdzielenia dokumentów i plików multimedialnych w czasie rzeczywistym, usprawnia współpracę pomiędzy poszczególnymi pracownikami czy grupami roboczymi, szczególnie podczas realizacji wymagających i długotrwałych projektów, przekładając się na szybkość oraz efektywność działań.

Pracownicy mogą tworzyć zarówno prywatne, jak i publiczne grupy dyskusyjne, dzięki którym zyskują możliwość omówienia istotnych dla firmy kwestii w dowolnym czasie i miejscu (fot.pixabay.com)
Pracownicy mogą tworzyć zarówno prywatne, jak i publiczne grupy dyskusyjne, dzięki którym zyskują możliwość omówienia istotnych dla firmy kwestii w dowolnym czasie i miejscu (fot.pixabay.com)

Z takiego rozwiązania korzysta m.in. Grupa Neuca zajmująca się hurtową dystrybucją farmaceutyków.

- Zdecydowaliśmy się na wdrożenie korporacyjnego serwisu społecznościowego JAM SuccessFactors przy udziale firmy Gavdi Polska, aby usprawnić naszą wewnętrzną komunikację. Teraz pracownicy Grupy Neuca mogą dzielić się wiedzą poprzez m.in. pracę grupową, udostępniać video, zdjęcia, pliki i statusy w czasie rzeczywistym, jak również tworzyć wpisy blogowe, nagrywać pulpit czy ankietować. Odkąd korzystamy z tego rozwiązania widzimy bardzo duże zainteresowanie i aktywność wśród naszych pracowników na tym portalu – mówi Andrzej Zieliński, dyrektor departamentu centralnego polityki personalnej w Grupie Neuca.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Social Media: Facebook pomaga budować relacje w firmie i poprawia efektywność pracy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • gast 2016-07-08 18:11:03

    u nas w pracy tez jest cos w rodzaju portalu spolecznosciowego firmowego...nikt tego nie uzywa. bo i po co

  • jo 2016-07-08 14:42:16

    Co za bzdura! Już dawno udowodniono, że najlepiej byłoby zablokować fejsa każdemu, kto pracuje. Jeśli ma czas na fejsa, znaczy, że się nudzi i ma kiepskiego przełożonego.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.