PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Social learning zamiast szkoleń. Dostrajanie pracowników sposobem na kryzys

Wydarzenia ostatnich miesięcy mocno namieszały w dotychczasowym funkcjonowaniu zespołów. Postawienie akcentów na umiejętności, które do tej były mniej potrzebne lub mniej wykorzystywane, pokazało, kto lepiej odnajduje się w świecie cyfrowym, a kto ma problem z dostosowaniem się do nowej rzeczywistości. Pandemia pokazała, czego powinniśmy się nauczyć, a czego oduczyć. I by dostosować się do nowego świata, firmy wcale nie muszą wydawać środków na specjalne szkolenia. Warto tu bowiem wykorzystać tych, którzy z nowymi wymaganiami świetnie sobie radzą.

Social learning zamiast szkoleń. Dostrajanie pracowników sposobem na kryzys
Social learning, kojarzony do tej pory z nauczaniem, świetnie odnajdzie się w firmach (fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Pandemia koronawirusa sprawiła, że firmy musiały przeorganizować działanie poszczególnych działów, wykorzystując przy tym nowe umiejętności pracowników. 
  • Część mogła wykorzystać umiejętności wcześniej nieeksploatowane, a w czasach pandemii wyjątkowo istotne. Inni musieli nadgonić zaległości, poszerzyć zakres wiedzy.
  • Jak podkreśla Monika Sońta, ekspertka z Katedry Zarządzania w Społeczeństwie Sieciowym Akademii Leona Koźminskiego, w takiej sytuacji można sięgnąć po strategię dostrajania.

Pandemia koronawirusa mocno zachwiała rynkiem pracy. Same zwolnienia pracowników były de facto jedną z pierwszych decyzji, jakie podejmowano, by ratować przedsiębiorstwa. Tych, którzy zostali, postawiono przed sytuacją, która dla większości była nowością. Praca zdalna, spotkania przy wykorzystaniu komunikatorów internetowych, cyfrowe poszukiwanie niezbędnych dokumentów. Sami pracownicy radzili sobie z tą nową, często zupełnie nieznaną rzeczywistością, różnie. 

Część mogła wykorzystać umiejętności wcześniej nieeksploatowane, a w czasach pandemii wyjątkowo istotne. Inni musieli nadgonić zaległości, poszerzyć zakres wiedzy. I, niestety, nie wszyscy to potrafili lub - co często się zdarzało - nie wszyscy chcieli. 

Czas na dostrajanie pracowników

Zasadne zatem wydaje się być zadanie pytania, w jaki sposób wykorzystać moment, w jakim znalazły się firmy. Jak przeorganizować funkcjonowanie poszczególnych działów, tak by wykorzystać umiejętności pracowników (zarówno te już nam znane, jak i te nowo odkryte).

Jak podkreśla Monika Sońta, ekspertka z Katedry Zarządzania w Społeczeństwie Sieciowym Akademii Leona Koźminskiego, w takiej sytuacji można sięgnąć po strategię dostrajania.

- Niektórzy wchodzą na nowe fale szybciej i tu warto uruchomić wymianę wiedzy. Tak by Ci, którzy szybciej odnajdują się w nowym świecie, pomagali tym, którzy są trochę wolniejsi. Tym miejscom, w których jakość dźwięku nie jest jeszcze dostatecznie dobra i trzeba pomyśleć o dostrojeniu np. w obsłudze nowych technologii, tak by każdy się odnalazł, miał szanse na rozwój.  Zostawianie pracowników z poczuciem nienadążania nie buduje dobrego klimatu pracy - mówi ekspertka.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Social learning zamiast szkoleń. Dostrajanie pracowników sposobem na kryzys

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.