PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

SMS usprawni komunikację wewnętrzną? Dobrze wykorzystany z pewnością

  • Katarzyna Domagała-Szymonek
    KDS
  • 18 mar 2019 17:35

Przyjęło się, że w komunikacji wewnętrznej odchodzimy od wiadomości wysyłanych drogą mailową czy SMS. Okazuje się, że to drugie narzędzie może być bardzo efektywne, jeśli dobrze je wykorzystamy.

SMS usprawni komunikację wewnętrzną? Dobrze wykorzystany z pewnością
Adobe Stock
REKLAMA
  • O roli i znaczeniu komunikacji wewnętrznej nikogo nie trzeba przekonywać.
  • Do jej sprawnego prowadzenia firmy coraz częściej sięgają po innowacyjne narzędzia. 
  • Tymczasem - jak przekonują pomysłodawcy Platformy SerwerSMS.pl - nieraz wystarczy tradycyjna wiadomość SMS.

- Mówi się, że „bez komunikacji nie ma organizacji”. Dla większości z nas to truizm, a jednak jest jakiś powód, dla którego komunikacja jest jednym z najczęściej wskazywanych przez pracowników obszarów nieefektywności organizacji - w rozmowie z PulsHR.pl wskazywała Kamila Rogowska, head of HR w Cybercom Poland. Eksperci od lat dwoją się i troją, by stworzyć jak najlepsze narzędzia usprawniające ten proces.

Klasyczny SMS, którego próżno szukać na listach pełnych informacji o nowinkach technologicznych dla HR- dla przedsiębiorstwa może zdziałać na tej płaszczyźnie bardzo dużo.

Po pierwsze wielu pracowników posiada telefony służbowe, zatem wysyłka krótkiej wiadomości tekstowej pozwoli na sprawne komunikowanie nawet z pracownikami wykonującymi zadania w terenie, poza siedzibą firmy. Za stosowaniem takiej metody komunikacji przemawiać może również fakt, że - jak wynika z badania "Samsung Mobile Workplace" zrealizowanego przez firmę badawczą TNS na zlecenie firmy Samsung Electronics Polska - aż 55 proc. pracowników niższego i średniego szczebla używa telefonu służbowego do celów prywatnych bez żadnych ograniczeń. Można więc powiedzieć, że służbowy telefon mają pod ręką non stop.

Dlaczego SMS?

Szybkość przesyłania informacji należy do głównych atutów klasycznej, składającej się ze 160 znaków wiadomości. Kiedy pojawia się potrzeba dotarcia w krótkim czasie do wielu osób – SMS okazuje się najlepszym rozwiązaniem. Jak podają eksperci z Platformy SerwerSMS.pl, szacuje się, że aż 97 proc. SMS-ów jest odczytywanych w kilka minut po odebraniu. To rezultat, który sprawia, że ten tradycyjny kanał komunikacji pozostaje konkurencyjny nawet wobec tak powszechnie wykorzystywanych w biznesie e-maili.

Jak w praktyce dobrze stosować to narzędzie? Podstawą jest wysyłka powiadomień i przypomnień o ważnych terminach, np. o umówionym spotkaniu lub deadlinie projektu. T

akie zastosowanie sprawdza się w szczególności w przypadku większych zespołów, gdzie trudno o indywidualny kontakt z każdym z pracowników. SMS-y niekoniecznie muszą powiadamiać o obowiązkach, ale również przekazywać te bardziej pożądane przez pracowników informacje, choćby dotyczące przelania wynagrodzenia na konto.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: SMS usprawni komunikację wewnętrzną? Dobrze wykorzystany z pewnością

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA