Smartfon ważniejszy od jedzenia. Zaskakujące wyniki badania

Młodzi ludzie w wieku od 18 do 22 lat wolą nie mieć dostępu do jedzenia, niż do smartfonów - wynika z badania przeprowadzonego na grupie 76 studentów przez naukowców z Uniwersytetu w Buffalo. Wyniki eksperymentu określono jako zadziwiające.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Smartfon ważniejszy od jedzenia. Zaskakujące wyniki badania

Studenci biorący udział w badaniu zostali na trzy godziny pozbawieni dostępu do jedzenia. Na czas dwóch godzin natomiast pozbawiono ich dostępu do telefonów komórkowych podłączonych do internetu. Po upływie tego czasu grupa proszona była o wybór jednego z dwóch zestawów zadań logicznych, których rozwiązanie prowadziło do odzyskania dostępu do telefonu bądź do możliwości zjedzenia niewielkiego posiłku.

Według koordynatorki zespołu badawczego, związanej z wydziałem pediatrii psycholog klinicznej Sary O'Donnell, wszyscy studenci wykazali większe zainteresowanie możliwością korzystania ze swoich smartfonów, niż dostępem do jedzenia.

- Wiedzieliśmy, że motywacja prowadząca do odzyskania dostępu do telefonu będzie silna, nie spodziewaliśmy się jednak, że znacznie przekroczy zainteresowanie jedzeniem - stwierdziła O'Donnell.

Naukowcy dowodzą, że młodzi ludzie są obecnie skłonni do korzystania z nowych technologii z pominięciem dotkliwych fizycznie konsekwencji, które mogą być szkodliwe dla ich zdrowia. Zdaniem zespołu, kompulsywne korzystnie ze smartfonów może mieć negatywne skutki dla zdrowia psychicznego i fizycznego osób, a dominacja chęci dostępu do telefonu nad chęcią zjedzenia posiłku jako motywacja do działania wskazuje na tendencję do przewartościowywania przewidywalnych wcześniej wzorców zachowań.

Zespół z Buffalo zasugerował, że wyniki badania mogą być analizowane np. w kontekście budowania strategii marketingowych, a refleksja nad tym, w jaki sposób użytkownicy smartfonów korzystają ze swoich urządzeń może być przydatna w zestawieniu z danymi m.in. o wielkości gospodarstwa domowego, wysokości przychodów, a także grupie wiekowej i płci badanych podmiotów. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.