PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

SMAC: Całe HR na jednej platformie

HR-owcy chcą korzystać w nowoczesnych rozwiązań. Ale ich kontakt z informatyką często zaczyna się i kończy na tabelach w Excelu. Ogólnoświatowym trendem jest SMAC, czyli: social, mobile, analytics i cloud.

  • Autor:JRP
  • 5 kwi 2018 12:23
SMAC: Całe HR na jednej platformie
SMAC oznacza synergię technologii social, mobile, analytics i cloud. Fot. Shutterstock
REKLAMA
  • 2/3 polskich organizacji opiera swoje rozwiązania z obszaru learning i development na zwykłych plikach Excel.
  • SMAC oznacza synergię technologii, co oznacza wyższą produktywność przy niższych kosztach.
  • Menedżerowie muszą zmienić sposób myślenia.

W 74 proc. polskich firm cyfryzację HR postrzega się jako bardzo ważny element struktury korporacyjnej.

- HR-owcy deklarują, że nowe technologie powinny być priorytetem organizacji. Ale nie do końca tak jest - mówi Maja Gojtowska, ekspert HR prowadząca blog gojtowska.com. - Na polskim rynku 2/3 organizacji opiera swoje rozwiązania z obszaru learning i development na zwykłych plikach Excel. Dużo jest jeszcze do zrobienia, aczkolwiek jest też otwartość. Są na rynku przykłady bardzo innowacyjnych rozwiązań; choćby chatboty, które wspierają rekrutacje. Takie rozwiązania wprowadził w ostatnim czasie choćby Budimex czy Accenture. Od prawie czterech miesięcy bot z powodzeniem wspiera też rekrutację w Netguru.

Pojawiają się pierwsze firmy, które wprowadzają Workplace by Facebook jako wewnętrzny komunikator. Korzysta z niego między innymi polska firma trans.eu oraz fundacja WOŚP. HR-owcy coraz częściej rozmawiają z kandydatami przez Skype. Kandydaci mogą też zadawać rekruterom pytania podczas dyżurów na Messengerze, na co zdecydowała się na przykład firma Capgemini.

Społecznie, mobilnie, mierzalnie, w chmurze

Wszystko, co nowoczesne kryje się pod nazwą SMAC.

- SMAC oznacza synergię technologii social, mobile, analytics i cloud. W dłuższej perspektywie  przekłada się na produktywność oraz zaangażowanie pracowników przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów. Krzepi fakt, że ten trend już dawno przestał być teorią: są rzeczy, które dzieją się tu i teraz - mówi agencji Newseria Selenge Tomczyk, manager dywizji HR firmy rekrutacyjnej Michael Page.

Od menedżerów SMAC wymaga między innymi zmiany sposobu myślenia. Tak, by wszelkie nowe procesy projektowane były z wykorzystaniem technologii, które pomogą je wdrożyć, zoptymalizować i  zmierzyć. Zmienia się sposób dostarczania rozwiązań HR, procedura podejmowania decyzji kadrowych, niektóre procesy z obszaru HR poddaje się automatyzacji - technologie kognitywne pozwalają bowiem część zadań powierzyć systemom opartym na odpowiednich algorytmach. SMAC pozwala więc na zwiększenie produktywności przy jednoczesnej minimalizacji kosztów.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: SMAC: Całe HR na jednej platformie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.