PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Służbowa poczta i telefon po godzinach pracy. Dla większości pracowników to norma

68 proc. pracowników po godzinach pracy oraz w weekendy odpowiada na e-maile lub odbiera służbowe telefony. Prawie połowa z nas jest gotowa pracować podczas urlopu. Takie wnioski płyną z najnowszego badania „Życie w pracy” przeprowadzonego przez firmę rekrutacyjną Michael Page.

  • Autor: KDS
  • 26 lis 2018 12:13
Służbowa poczta i telefon po godzinach pracy. Dla większości pracowników to norma
Pracownik odpowiedzialny to taki, który zawsze odbierze służbowy telefon? (fot. shutterstock.com)
REKLAMA
  • Michael Page przyjrzał się nastawieniu pracowników do załatwiania spraw zawodowych po godzinach pracy. 
  • Mimo że "stałe podłączenie do pracy" negatywnie odbiera 61 proc. z nich, to do odbierania służbowej poczty czy telefonów po godzinach pracy przyznało się aż 68 proc. pracowników. 
  • Tymczasem są kraje czy firmy, który zdecydowały się wprowadzić przymusowe odłączenie do pracy.

Jak tłumaczą autorzy badania, podstawową przyczyną takiej sytuacji jest fakt, że ponad 83 proc. ankietowanych przyznało, iż posiada co najmniej jedno służbowe urządzenie elektroniczne - telefon, laptop lub tablet.

- Technologia stała się istotnym elementem naszego życia zawodowego, wskutek czego widać też znaczący poziom swoistego „zacierania się” granic pomiędzy pracą a sferą prywatną. W opinii aż 77 proc. respondentów urządzenia, którymi wspomagają się oni w pracy zmieniły ich życie, przy czym aż 61 proc. uważa, że zmiana ta ma charakter negatywny - komentuje wyniki badania Przemysław Czechowski, marketing manager z Michael Group.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Grafika: MichaelPage
Grafika: MichaelPage

Co więcej, pracownicy nie tylko korzystają ze służbowego sprzętu w celach zawodowych po godzinach, ale również są gotowi zawodowe zadania wykonywać za pośrednictwem prywatnego telefonu. Przyznało się do tego 29,1 proc. ankietowanych. Jeszcze więcej, bo 42,7 proc. respondentów przyznało, iż obowiązki służbowe często wykonuje na prywatnym laptopie.

Pracownicy zapytani o powody tak dobrego skomunikowania się ze swoim światem zawodowym najczęściej podawali poczucie odpowiedzialności (65 proc.). Co ciekawe, widoczny w tej kwestii jest wyraźny rozdźwięk z uwagi na płeć - takiej odpowiedzi udzieliło 55 proc. kobiet i aż 72 proc. mężczyzn. Kolejnym powodem wskazanym przez respondentów jest poczucie obowiązku (42 proc.).

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Służbowa poczta i telefon po godzinach pracy. Dla większości pracowników to norma

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.