Skype, Messenger, czy WhatsApp - już prawie 70 proc. pracujących korzysta z komunikatorów

Skype, Messenger, czy WhatsApp zdominowały kontakt służbowy na odległość. Już 68 proc. Polaków częściej „rozmawia” ze swoimi współpracownikami w pracy… przez aplikacje i komunikatory.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Skype, Messenger, czy WhatsApp - już prawie 70 proc. pracujących korzysta z komunikatorów

  • Co ciekawe, 27 proc. z nich nie ma pojęcia, dlaczego woli ten sposób komunikacji od tradycyjnej rozmowy, czy telefonu.
  • Czy e-rozmowy na dobre zastąpią rozmowy w polskich biurach? Z sondażu przeprowadzonego przez firmę HR Global Group wynika, że jest to niestety możliwe, choć istnieje jeszcze cień nadziei, że tak się jednak nie stanie. 

Zdecydowana większość z nas częściej „rozmawia” przez aplikacje, komunikatory, niż twarzą w twarz. Wynika to m.in. z faktu, że nie mamy ani czasu, ani sposobności spotykać się ze wszystkimi, z którymi musimy.

Wobec tego braku czasu dostęp do „sieci”, smartfona i różnego rodzaju aplikacji pozwala na konwersacje nawet z kilkoma osobami jednocześnie. W pracy jednak nie brakuje okazji do przeprowadzania tradycyjnych rozmów „twarzą w twarz”, a mimo to okazuje się, że i w takiej sytuacji preferujemy model elektroniczny.

W sondażu firmy HR Global Group jedynie 32 proc. ankietowanych uznało, że woli tradycyjną rozmowę.

Czytaj też: Facebook uspokoił Komisję Europejską. Są nowe zapisy o danych zbieranych przez serwis

Z których aplikacji i komunikatorów najchętniej korzystamy w pracy, żeby pokonwersować ze współpracownikami? Przede wszystkim z Messengera od Facebooka, którego używa aż 72 proc. ankietowanych. Na drugim miejscu znalazła się aplikacja WhatsApp z 41 proc., a podium zamyka Skype (24 proc.). Z kolei co dziesiąty ankietowany wykorzystuje do tego celu aplikację Instagram. Z tradycyjnego SMS’a korzysta natomiast 9 proc. pytanych.

Szybkość ponad wszystko

Szybkość i wygodna - to najczęściej wskazywany powód, dla którego pracujący Polacy preferują e-rozmowę od rozmowy (66 proc.). Nieco mniej odpowiedziało, że ze względu na możliwość robienia jednocześnie innych rzeczy (63 proc.). Dla 49 proc. kluczowe jest to, że może rozmawiać w jednym czasie z kilkoma współpracownikami. Co ciekawe, aż 27 proc. nie potrafi jednak ocenić, dlaczego preferuje e-rozmowę od tradycyjnej rozmowy. Z kolei 14 proc. uznało, że jest to wypadkowa zakazu rozmawiania w pracy.

Nieco sprzeczne ze sobą są wyniki na pytania dotyczące odbierania e-rozmów. 52 proc. ankietowanych na pytanie: „czy przeszkadza Ci, że coraz więcej biurowych rozmów toczy się przez aplikacje i komunikatory?”, odpowiedziało - nie. Jednocześnie jednak 57 proc. ankietowanych stwierdziło, że tęskni za tradycyjnymi rozmowami ze współpracownikami.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

39 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Sewek 2019-06-24 15:34:35

Ludzie korzystają po komunikatory są poręczne, szkoda tylko, że nie zdają sobie sprawy, jak wiele z nich jest potencjalnie niebezpiecznych. Whatsapp, signal, telegram... - one wszystkie mają regularnie wycieki, błędy w aplikacji, jedna kwestia to sprawy prywatne a drugie to służbowe, przecież przez taką głupotę można narazić firmę na gigantyczne straty!!!

natala 2019-06-20 18:37:04

czy te wasze wszystkie whats'appy pozwalają wam na ochronę danych po zgubieniu czy kradzieży telefonu? no nie sądzę... a mój UseCrypt to robi! i już miałam niestety możliwość, żeby się o tym przekonać... komórki szkoda, ale przynajmniej dostęp do aplikacji zablokowany, nie będzie przeglądania moich rozmów i plików złodzieju.

kamaro 2019-06-20 18:36:20

Widzę, że wiedza o usecrypt rozprzestrzenia się po necie... a ciekawe czemu producenci innych aplikacji nie walczą z konkurencją? oj, chyba trudno znaleźć haka na ten porządny produkt.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.