PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Skuteczna motywacja? Wszystko zależy od pracodawcy

W środowisku zawodowym błędnie uważa się, że bycie zmotywowanym to cecha charakteru – kończymy studia, wierzymy w siebie, a więc jesteśmy zmotywowani do podjęcia pracy i udowodnienia naszej wartości - mówi Renata Kałużna, założycielka International Happiness at Work Institute.

  • Autor:KDS
  • 22 cze 2020 9:01
Skuteczna motywacja? Wszystko zależy od pracodawcy
To do pracodawcy należy pozytywne nastawienie swojego zespołu do wykonania zadań. (fot. Free-Photos z Pixabay)
REKLAMA
  • Praca zdalna wyraźnie pokazała, że z naszą motywacją bywa różnie. 
  • Nie chodzi wyłącznie o dodatkowe kursy językowe po pracy czy naukę excela, ale samo "wzięcie się do roboty". 
  • To do pracodawcy należy pozytywne nastawienie swojego zespołu do wykonania zadań.

 Jak mówi Renata Kałużna, założycielka International Happiness at Work Institute, w środowisku zawodowym błędnie uważa się, że bycie zmotywowanym to cecha charakteru – kończymy studia, wierzymy w siebie, a więc jesteśmy zmotywowani do podjęcia pracy i udowodnienia naszej wartości. A szef ma prawo poszukiwać takich osób, które z marszu zaczną wyrabiać sto procent normy.

- Ten proces przebiega w innym kierunku i nie odbędzie się bez impulsu z góry. To do pracodawcy należy pozytywne nastawienie swojego zespołu do wykonania zadań. Dlatego w zarządzaniu ludźmi tak ważne jest stałe rozwijanie się, szukanie inspiracji i zwykła ciekawość, która pozwoli dotrzeć do konkretnej osoby – tłumaczy Renata Kałużna. 

Zaznacza też, że w potrzebie wsparcia i wskazania nam drogi nie ma niczego złego, jest to zadaniem lidera i jako członkowie jego zespołu mamy prawo tego od niego oczekiwać. Niezależnie od doświadczenia, wykształcenia, a nawet czysto pragmatycznego podejścia do swoich obowiązków, każdy z nas miewa słabsze momenty.

- Nie rezygnujmy więc ze słuchania czyichś uwag, bo mogą być one dla nas warte więcej, niż może się wydawać. Rozwijajmy się, ale oczekujmy też rozwoju od osób z naszego otoczenia, bo żaden człowiek nie jest samotną wyspą - podsumowuje.

Także badania Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego pokazują, że przemyślany team building, pomaga pracownikom poczuć się docenionymi. 93 proc. pracowników, którzy stwierdzili, że są doceniani, przyznało też, że są zmotywowani do robienia w pracy wszystkiego, co w ich mocy, by osiągnąć zamierzone cele. Warto więc inwestować w budowanie zespołu.

- Coraz więcej pracodawców ma świadomość, że skuteczny team building to nie tylko ten, po którym pracownicy będą bardziej zgrani, ale taki, który przybiera atrakcyjną formę, posiada ciekawy przebieg i jest dla grupy wyjątkowym przeżyciem. Taka aktywność ma stanowić pewną formę dodatkowych urozmaiceń, które są serwowane przez firmę po godzinach pracy. Dzięki temu nasz klient zadba o współpracę w jego firmie oraz poprawi swój wizerunek wśród obecnych lub potencjalnych pracowników. Rzadko kiedy zwracają się do nas z prośbą o organizację wyjazdów, których jedynym punktem byłaby wieczorna impreza firmowa. Wiedzą, że taki wyjazd mogą tak naprawdę zorganizować sami. Od agencji eventowej oczekuje się kreatywności, nieszablonowych rozwiązań oraz atrakcyjnej i skutecznej oferty - tłumaczy Igor Orłowski z K2 Events.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Skuteczna motywacja? Wszystko zależy od pracodawcy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Karolina 2020-07-09 09:30:01

    To prawda jak się pracodawca stara to pracownicy również. W mojej pracy jesteśmy nagradzani za dobre wyniki i można otrzymać wartościowe nagrody. W postaci bonów do sklepów z agd albo voucherów do leszczyńskiego aerotunelu. Fajnie jest otrzymać nagrodę :)

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.