PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Skończy się patrzenie na wartość w biznesie jedynie przez pryzmat zysku

- Pandemia pokazała, że koncentrowanie się firm na tym, by osiągnąć jak najlepsze wyniki finansowe, to działanie niewystarczające, by właściwie odnaleźć się w tej kryzysowej sytuacji. Większego znaczenia nabiorą takie wartości, jak odpowiedzialność, umiejętność współdziałania i troska o pracowników - uważa dr hab. Zdzisława Dacko-Pikiewicz, prof. AWSB, rektor Akademii WSB z siedzibą w Dąbrowie Górniczej.

Skończy się patrzenie na wartość w biznesie jedynie przez pryzmat zysku
- Trzeba zdać sobie sprawę, że życie i biznes nie mogą toczyć się wokół „ja”; zastanowić się, jak działać, by rzeczywiście zostawić coś dla kolejnych generacji. - wskazuje prof. Zdzisława Dacko-Pikiewicz. (Fot. Mat. pras.))
REKLAMA
  • Według prof. Zdzisławy Dacko-Pikiewicz na obecną sytuację można patrzeć z perspektywy szansy – kryzys może być dobrą okazją, by zrobić krok naprzód, a nie tylko powrócić do status quo.
  • Choć wyniki finansowe oczywiście nadal będą jednym z kluczowych czynników w biznesie, eksperci wskazują, że po pandemii wzrośnie znacząco zaangażowanie społeczne biznesu.
  • Rozmowa powstała w ramach projektu EEC Defence - Razem bronimy gospodarki - antykryzysowej inicjatywy Grupy PTWP.

Jak będzie działać biznes po koronawirusie? Czy praca zdalna usadowi się w firmach na trwałe?

Dr hab. Zdzisława Dacko-Pikiewicz, prof. AWSB, rektor Akademii WSB z siedzibą w Dąbrowie Górniczej: – Na pewno sposób funkcjonowania firm zmieni się w pewnych obszarach. Wprowadzone w czasie pandemii rozwiązania okażą się bardzo dobre również w późniejszym okresie.

Praca zdalna to nie jest zaskakująca nowość, przecież wielu pracowników stale czy czasowo pracuje z domu. Natomiast na pewno nigdy jeszcze nie pracowaliśmy zdalnie na taką skalę jak obecnie.

Badanie „Monitor Rynku Pracy” wskazuje, że więcej niż jedna trzecia firm wprowadziła home office, a wśród firm zatrudniających powyżej 250 osób nakaz pracy zdalnej dotyczy 44 proc. zakładów, a w branży IT - aż 66 proc. Część firm ograniczyła bezpośredni sposób obsługi klienta,0 spotkania czy konferencje odbywają się w formie telekonferencji.

Z pewnością rozwiązania te będziemy stosować w firmach po epidemii koronawirusa w stopniu większym niż przed epidemią. Ten czas pokazał, że narzędzia te są bardzo efektywne. To też sposób na likwidację wielu problemów w firmach, chociażby związanych z infrastrukturą. Jeśli połowa zespołu pracuje np. rotacyjnie zdalnie, to nie potrzebujemy 100 proc. miejsc pracy, ale 50 proc...

Oczywiście, by wprowadzić home office, konieczne jest zaufanie po obu stronach: pracodawcy i pracowników. Istotna jest umiejętność pogodzenia pracy zdalnej z życiem prywatnym, a także wyraźne rozróżnienie granicy: kiedy zaczynam i kiedy kończę pracę, pracując w domu. Warto też powiedzieć, że chyba jeszcze nigdy tak jak teraz nie troszczono się o zdrowie i higienę pracowników. Wyposażenie biur w środki higieny, żele antybakteryjne z pewnością zaprocentuje również w przyszłości.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Skończy się patrzenie na wartość w biznesie jedynie przez pryzmat zysku

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Merkol 2020-06-01 09:12:52

    Uwazam ze nie tyle skoczy sie czas pracownika co czas pseudo biznesmenow dorobkiewiczow.Pracownicy mimo sytuacji nie podjema pracy i tak biznes bedzie mial problem ze znalezieniem pracownika.A jak do tego dojdzie dochod podstawowy (bo dojdzie w koncu) to bedzie musialo sie zupelnie zmienic podejscie do zyskow i inwestycji.Wspolpraca nie praca,slowo konkurencja bedzie musialo zmienic forme na wspolpraca.Kazdy bedzie musial sie podzieli "swoim" kawalkiem tortu.Do tego dojda zmiany klimatyczne i rozporzadzenia ktore nie ulatwia tej calej sytuacji i zmienia na zawsze wszystko czego nas uczono i co nam sie wydawalo ze wiemy.Niestety duza czesc czlowieczenstwa tego nie przetrwa i beda zbrodnie,rozwody i samobojstwa.I t bez znaczenia stary czy mlody.Ludzie powoli straca sens do zycia ,pracy i zarabiania.Ale taki jest koszt biznesu za wszelka cene.

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.