PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Silesia HR Trends 2016: Dla młodych praca musi być "fun"

• O wymaganiach, jakie stawiają tzw. milenialsi, przedstawiciele pokolenia Y czy Z przyszłym pracodawcom, krążą już mity.
• Czy rzeczywiście menadżerowie HR muszą traktować młodych inaczej niż doświadczonych pracowników pracujących w firmie od lat?

Silesia HR Trends 2016: Dla młodych praca musi być "fun"
Silesia HR Trends 2016 (fot.ptwp.pl)
REKLAMA

Demografia ma coraz większy wpływ na rynek pracy. Z jednej strony żyjemy coraz dłużej, ale na rynek pracy wchodzi pokolenie niżu demograficznego. O pracę starają się przedstawiciele tzw. pokolenia Y i Z żyjący na co dzień w świecie wirtualnym, będący na pan brat z nowymi technologiami.

- Jednym z największych wyzwań dla General Motors już na przyszły rok, będzie połączenie dwóch światów. Z jednej strony w produkcji mamy bardzo doświadczonych ludzi, którzy pracują u nas 20 lat w zakładach w Gliwicach, Tychach, często w wieku 50+, a z drugiej młodą krew w nowej działce Shared Service Centre – mówi Jacek Kuś manager w General Motors.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– Musimy zadać sobie pytanie, jak to wykorzystać, jak zbudować DNA tej organizacji łączące dwa światy – dodaje.

Jak podkreślają menadżerowie, młodzi mają zupełnie inne oczekiwania wobec pracodawców, niż ich rodzice.

- O ile młodzi niekoniecznie muszą dobrze zarabiać (demonizuje się wysokość zarobków jakie oczekują młodzi), to dla nich praca musi być „fun” – mówi Piotr Janczyk, dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi spółki Elektrobudowa.

Zdaniem Wojciecha Dreji, kierownik Działu Rekrutacji i HR spółki Sii, praca powinna być fajna ale powinna coś wnosić w życie, pozwolić się realizować. - Różnice w zarządzaniu są, ale dotyczą kadry menadżerskiej, bo to oni powinni dostrzec różnice oczekiwań pracowników i tak docierać do jednostek, by zespół pracował efektywnie.

- Dla młodego pokolenia bardzo ważna jest równowaga między życiem zawodowym a prywatnym. Stawiają na sport, rekreację i to duże wyzwanie dla firm, by im takie możliwości realizowania pasji umożliwić – kontynuuje Janczyk i stawia odważna tezę, że „organizacje, które już teraz nie zadbają o narzędzia do zarządzania wiekiem, na przestrzeni kilkunastu lat mogą wypaść z rynku, a na pewno ograniczą swoją działalność".

- Prognozy demograficzne to najbardziej trafne diagnozy - pracowników będzie mniej, czeka nas rynek pracownika i konkurencja o pracownika. Zatem trzeba zadbać o zdrowie obecnych pracowników i narzędzia motywacyjne dla młodych – reasumuje Janczyk.

Artykuł powstał na bazie debaty podczas panelu dyskusyjnego „Zarządzanie zespołem” podczas Silesia HR Trends 2016 w Katowicach.

 

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Silesia HR Trends 2016: Dla młodych praca musi być "fun"

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • 40LATEK 2016-11-25 08:49:12

    Kolega jak znajdziesz takiego pracodawce to daj znać. Na starcie jak zaczynałem miałem 750 zł brutto teraz mam 750 euro netto. Kosmos, ta młodzież :)

  • IMHO 2016-11-25 08:33:55

    Jako młoda osoba stwierdzam, że to całkiem nietrafiona teza. Płaca musi pozwolić spokojnie przeżyć miesiąc, a więc minimum 1500 euro netto dla szeregowego pracownika.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.