PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Silesia HR Trends 2016: Czy da się nauczyć pracownika lojalności wobec firmy?

Które umiejętności są ważniejsze z punktu widzenia pracodawcy - miękkie czy twarde? Okazuje się, że kompetencje techniczne to nie wszystko.

  • Autor: MN
  • 24 lis 2016 16:19
Silesia HR Trends 2016: Czy da się nauczyć pracownika lojalności wobec firmy?
Silesia HR Trends 2016 (fot.ptwp.pl)
REKLAMA

Pracodawca pozyskując pracownika przede wszystkich chce osobę, która posiada szereg umiejętności technicznych, pozwalających wykonywać określony zawód. Wydaje się to oczywiste, ale jest jeszcze kwestia kompetencji miękkich, która jest co najmniej równie ważna. 

- Kompetencje miękkie, czyli np. umiejętność pracy w zespole, to dzisiaj chyba podstawa. Umiejętność zaadaptowania się do zmieniającej rzeczywistości jest niezwykle istotna - mówi Radosław Banach, prezes zarządu Alstom Konstal i dodaje:

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Jeśli chodzi o kadrę kierowniczą średniego szczebla, to jest to nad czym musimy się najbardziej skupiać. To jest ten pierwszy kontakt z pracownikiem, który zarządza zespołem, wydaje polecenia, motywuje. Kompetencje techniczne, czyli twarde, są bardzo istotne, ale jeśli nie są poparte kompetencjami miękkimi, to mamy problemem - zaznacza.

Czy da się jednak nauczyć kompetencji miękkich? Zdaniem Jacka Górskiego, dyrektora Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu, to bardzo trudne.

- Są pewne umiejętności trudno osiągalne. Dzisiaj ludzie rzadziej się spotykają, wchodzą w interakcje, przez to też trudniej te umiejętności wykształcić. Możemy nauczyć pewnych twardych umiejętności, ale takich wartości w człowieku, jak np. lojalność do pracodawcy, nie wykształcimy na siłę. To jest trudne, choć trzeba działać w tym kierunku - zaznacza Górski.

- Rola zakładu pracy w rozwijaniu kompetencji miękkich jest ogromna - dodaje Henryk Michalik, członek zarządu Tenneco Automotive Polska. - Trzeba mieć w firmie program rozwoju oparty na wartościach. Jeśli będziemy odpowiednio szkolić ludzi, kształcić przede wszystkim "team leaderów" i "group leaderów" w umiejętnościach miękkich, to oni dotrą z tym również do pozostałych pracowników - zauważa.

Artykuł powstał podczas panelu dyskusyjnego "Produkcyjne eldorado na Śląsku" na Silesia HR Trends 2016 w Katowicach.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Silesia HR Trends 2016: Czy da się nauczyć pracownika lojalności wobec firmy?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.