PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Sieci handlowe też rekrutują zdalnie

Trwa dyskusja o tym, jak będzie wyglądać świat po pandemii. Eksperci podkreślają, że HR zmieni się. Okazuje się, że nawet w Lidlu - gdzie, jak podkreśla Wolfgang Hennen liczą się kontakty twarzą w twarz, bezpośrednia interakcja i „bycie w terenie” - korzystają z nowinek technologicznych.

Sieci handlowe też rekrutują zdalnie
Wolfgang Hennen, członek zarządu Lidl Polska, odpowiedzialny za pion personalny. (Fot. mat. pras.)
REKLAMA

Rynek pracy na bieżąco reaguje na wszelkie zmiany społeczno-gospodarcze. W tej chwili dzieje się to szczególnie dynamicznie, a w ślad za nim zmianie ulega również podejście HR i jego narzędzia.

- Z naszej perspektywy pandemia przyspieszyła to, co powoli już się działo – z jednej strony przechodzenie na zdalne formy pracy czy zdalne formy rekrutacji. Okazuje się, że jest to możliwe, a zadania i procesy pozostają w pełni wartościowe. To dobry czas, aby jeszcze bardziej skupić się na tego typu narzędziach i je udoskonalać - komentuje Wolfgang Hennen, członek zarządu Lidl Polska, odpowiedzialny za pion personalny.

Czytaj też: Wolfgang Hennen: Wyzwaniem w ostatnich tygodniach było prowadzenie rekrutacji

Z drugiej strony - jak zaznacza Wolfgang Hennen - znaczenie kontaktów twarzą w twarz, bezpośredniej interakcji międzyludzkiej i „bycia w terenie” istotnie wzrosło.

- W Lidlu utwierdziliśmy się w tym, co podkreślamy od lat, że podstawą sprawnego funkcjonowania firmy są ludzie, którzy dzięki swojemu zaangażowaniu i odpowiedzialnemu podejściu do pracy sprawiają, że firma niezależnie od sytuacji dobrze funkcjonuje - dodaje.

HR coraz bliżej biznesu

Przed pandemią na rynku pojawiały się opinie, że HR-owcy powinni wyjść zza biurek i zająć się biznesem. Są firmy, gdzie rola HR-u jest bardzo duża, a HR-owcy są doradcami biznesu, są jednak i takie, gdzie HR traktowany narzędziowo i transakcyjnie.

- Uważam, że piony personalne w firmach powinny ściśle współpracować z biznesem. W Lidl Polska, jeszcze przed pandemią stworzyliśmy nowe stanowiska HR Bussiness Partnerów, które mają wspierać biznes i być łącznikiem, który sprawi, że procesy personalne będą odpowiadały na potrzeby organizacji - mówi Wolfgang Hennen.

- Pandemia natomiast pokazała, że biznes i HR razem są w stanie działać jeszcze skuteczniej i szybciej - dodaje.

Wolfgang Hennen ocenia też, że koronakryzys pokazał nam, że zdecydowane działania, proste procesy i odwaga do podejmowania wyzwań pozwalają przetrwać każdy kryzys.

HR w świecie online

Z uwagi na formę prowadzonej przez Lidl działalności, jaką jest sprzedaż detaliczna, zasadnicza część pracy odbywa się offline - chodzi o obsługę klientów w sklepach, pracę w centrach dystrybucyjnych oraz w wielu działach centrali, gdzie nie może odbywać się zdalnie. Gdzie jest to możliwe pracownicy Lidla pracują online.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Sieci handlowe też rekrutują zdalnie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.