×

Subskrybuj newsletter
pulshr.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
PARTNERZY PORTALU

Senior będzie nie tylko pracownikiem, ale i ważnym konsumentem. Nie przeoczmy tej szansy

  • Gabriel Paździor
    GP
  • 21 sty 2020 6:00

Starzenie się społeczeństwa w Polsce jest zauważalne, a prognozy przewidują wzrost liczby starszych obywateli w przyszłości. Pracodawcy już zauważają tę tendencję i reagują rekrutując coraz chętniej osoby 50 plus. Mniejszy entuzjazm wobec potrzeb seniorów wykazują właściciele firm i usługodawcy. Niepotrzebnie, bo sami zainteresowani wskazują czego im potrzeba na rynku.

Senior będzie nie tylko pracownikiem, ale i ważnym konsumentem. Nie przeoczmy tej szansy
- Żyjemy dłużej i w lepszym zdrowiu. Trend zachęcania do pozostania w pracy pomimo osiągnięcia wieku emerytalnego - mówi Aleksandra Tyszkiewicz, dyrektor w Hays Poland. (fot. archiwum)
REKLAMA
  • Do przykładów pracodawców, którzy rekrutują osoby w starszym wieku zaliczyć można: IKEĘ, McDonald's, czy Biedronkę.
  • Próby aktywizacji osób starszych podejmują się także w urzędach pracy. Za taki przykład może posłużyć zeszłoroczna inicjatywa w Gdańsku.
  • W kwestii korzystania z oferty kulturalnej, rynkowej i nie tylko, seniorzy w Polsce są ostrożni. Oczekują ciekawych propozycji, z których będą mogli skorzystać, bez wielkiego nadwyrężania swojego budżetu.
  • Jak pokazuje akcja Age Friendly Communities realizowana przez Północną Izbę Gospodarczą w Szczecinie, seniorzy są grupą, którą można zagospodarować jako docelową grupę konsumencką.

Z okazji Dnia babci i Dnia dziadka uwaga kierowana jest na osoby w wieku 60+. Prawda jest bowiem taka, że seniorów w Polsce jest dużo i będzie jeszcze więcej. W 2019 r. stanowili oni już 31 proc. polskiego społeczeństwa. Od 1995 r. w naszym kraju przybyło 3,5 mln osób w wieku powyżej 60 lat. Te liczby to wynik dwóch tendencji. Po pierwsze, liczba ludności w Polsce spada i po drugie, odsetek osób starszych rośnie. Jeśli wierzyć prognozie w 2050 r. polskie kobiety będą żyć około 87 lat a mężczyźni 81.

Aktywność seniorów

Jak wynika z Badania Aktywności Ekonomicznej Ludności (BAEL), w 2018 r. ludność aktywna zawodowo w wieku 60 lat i więcej liczyła 1,28 mln  z tego 1,25  mln to osoby pracujące (tj. 97,6 proc.). Tym samym osoby aktywne zawodowo w wieku 60 lat i więcej stanowiły 7,5 proc. ogółu aktywnych zawodowo w wieku 15 lat i więcej (dla pracujących analogiczny odsetek wynosił 7,6 proc.).

Biorąc pod uwagę te informacje obraz Polski w nadchodzących latach, to obraz społeczeństwa  starzejącego się, ale i aktywnie starającego się odpowiedzieć na potrzeby seniorów - zarówno na rynku pracy i w sferze konsumpcji.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Senior będzie nie tylko pracownikiem, ale i ważnym konsumentem. Nie przeoczmy tej szansy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Bob 2020-01-21 10:04:56

    "Pracodawcy zauważają a wł firm i usługodawcy nie." Kto to zatem jest pracodaca. W sumie prawda bo firmy to pracowyzyskiwacze

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl


REKLAMA