PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Scenariusze przyszłości warto testować "na sucho"

– Warto powiedzieć o elastyczności w "myśleniu alternatywami". Nieważne, który scenariusz się zrealizuje: my mamy poczucie, że jesteśmy przygotowani na różny bieg wydarzeń. Wówczas spada napięcie i buduje się poczucie bezpieczeństwa emocjonalnego – wyjaśnia Monika Sońta z Katedry Zarządzania Społeczeństwem Sieciowym Akademii Leona Koźmińskiego. Zdaniem ekspertów teraz jest dobry czas na stworzenie kilku możliwych scenariuszy rozwoju firm w najbliższych miesiącach. By jednak nasza praca nie poszła na marne, należy rozważyć wszystkie możliwe sytuacje i planowane rozwiązania przetestować na sucho.

Scenariusze przyszłości warto testować "na sucho"
Możliwe scenariusze nadchodzących miesięcy warto „przeanalizować na chłodno”. (fot. Pixabay)
REKLAMA
  • – Pytanie o przygotowanie strategii na najbliższe miesiące to kwestia strategiczna. Sytuacja może nas znowu zaskoczyć. Działamy w ciągłym kryzysie: nie mamy pieniędzy, nie mamy ludzi, nie mamy technologii... To są rzeczy, z którymi walczymy na bieżąco. Dziś musimy zastanowić się nad tym, co może stać się jesienią – wyjaśnia Artur Pollak, prezes Apa Group.
  • Jego zdaniem to dobry czas na analizowanie błędnych lub nie do końca dobrych decyzji podejmowanych wiosną.
  • Jak zaznacza Monika Sońta, myślenie scenariuszowe jest dziś dość popularnym trendem. Podkreśla jednak, by nie zapominać, że nawet najlepiej stworzone scenariusze mogą okazać się niepotrzebne, jeśli wcześniej się ich dogłębnie nie przeanalizuje.

„Nie rozważamy scenariuszy tego, co może stać się w październiku czy listopadzie” – tak podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego mówił Artur Pollak, prezes Apa Group. Po nagłym wstrząsie, miesiącach budowania relacji, szukania najlepszej drogi dla firm, przyszły miesiące trochę spokojniejsze (do czasu?). A to czas dobry na tworzenie alternatywnych scenariuszy rzeczywistości, w której być może przyjdzie nam się niebawem odnaleźć. 

Scenariusze kołem ratunkowym w momencie katastrofy

– Pytanie o przygotowanie strategii na najbliższe miesiące to kwestia strategiczna. Sytuacja może nas znowu zaskoczyć. Działamy w ciągłym kryzysie: nie mamy pieniędzy, nie mamy ludzi, nie mamy technologii... To są rzeczy, z którymi walczymy na bieżąco. Dziś musimy się zastanowić , co może stać się jesienią. Zachęcam, by stworzyć scenariusz pozytywny, negatywny i scenariusz środka. Jeśli pojawi się konkretna sytuacja, "z kapelusza" wyciągamy gotowy plan postępowania. Decyzje podejmowane w momencie katastrofy nie są racjonalne. Jeśli dziś sytuacja się stabilizuje, zastanówmy się, co zrobić, gdy będzie gorzej – tłumaczy Artur Pollak.

Zobacz naszą rozmowę z Arturem Pollakiem

Monika Sońta z Katedry Zarządzania Społeczeństwem Sieciowym Akademii Leona Koźmińskiego zwraca uwagę, że warto pamiętać o elastyczności w myśleniu alternatywami.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Scenariusze przyszłości warto testować "na sucho"

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.