PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Salony fryzjerskie nie planują zwolnień pracowników

Ponad dziewięć na dziesięć salonów fryzjerskich nie planuje zwolnień pracowników; prawie co trzecie przedsiębiorstwo ma w planach nabór - wynika z badania branży beauty. To pierwsza pozytywna zmiana od zeszłorocznego lockdownu - zauważa Michał Łenczyński z Beauty Razem.

  • Autor: PAP/AKC
  • 15 sie 2021 8:44
Salony fryzjerskie nie planują zwolnień pracowników
Po zniesieniu lockdownu w połowie maja 2020 r. 79,3 proc. salonów nie podnosiło cen, a średni wzrost cen wynosił zaledwie 1,80 zł na usłudze (fot.pixabay)
REKLAMA
  • Poprawiają się nastroje w branży beauty.
  • Na pytanie: "Czy Ty lub Twój salon planuje zwiększyć zatrudnienie do końca 2021 roku?", blisko jedna trzecia przedsiębiorców (30,14 proc.) odpowiedziało twierdząco.
  • Dwie trzecie (66,46 proc.) firm odpowiedziało, że nie zamierza zmieniać stanu zatrudnienia, a tylko 3,4 proc. planuje zwolnienia - wynika z badania Beauty Razem przeprowadzonego metodą CAWI 9 sierpnia 2021 roku na próbie 1217 przedsiębiorców i specjalistów z branży Beauty.

"To pierwsza pozytywna zmiana od zeszłorocznego lockdownu" - zauważa Michał Łenczyński, lider Beauty Razem zrzeszającego 60 tys. specjalistów branży fryzjerskiej i kosmetycznej.

Łenczyński zwraca uwagę, że w związku z ogłoszonym projektem Polskiego Ładu znacząco zwiększającym obciążenia podatkowe dla małych firm, branża zamierza podnieść ceny usług - tak odpowiedziało 95,77 proc. ankietowanych. Tylko 4,23 proc. ceny planuje pozostawić bez zmian.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Ceny usług fryzjersko-kosmetycznych mogą wzrosnąć w 2022 roku nawet o 20 proc.

"Po zniesieniu lockdownu w połowie maja 2020 r. 79,3 proc. salonów nie podnosiło cen, a średni wzrost cen wynosił zaledwie 1,80 zł na usłudze. Salony fryzjersko-kosmetyczne solidarnie nie przeniosły na klientów wzrostu cen środków dezynfekcyjnych i higienicznych sięgającego 2000 proc. Natomiast na przełomie 2020/2021 r. ceny wzrosły o 3,5 proc., czyli o inflację, i była to normalna, coroczna aktualizacja cenników. Jeśli projekt Polskiego Ładu wejdzie w życie w proponowanej formie, wzrost cen boleśnie odczują klienci" - wyjaśnił Łenczyński.

Czytaj też: Kolejny lockdown? Branża przygotowuje się na jesień

Pod kątem poziomu koniunktury i obrotów w branży 77,22 proc. przedsiębiorców oceniło, że lipiec 2021 r. był znacznie lepszy w porównaniu do lipca minionego roku. 18,77 proc. uznało, że był porównywalny, lepszy był dla 4,06 proc., znacznie gorszy dla 1,98 proc., trochę gorszy dla 1,32 proc., a 1,65 proc. nie prowadziło w zeszłym roku działalności.

"Jest to pierwszy zauważalny optymizm od pierwszego lockdownu. Do marca 2021 roku każde comiesięczne badanie obrotów potwierdzało wyłącznie pesymistyczne nastroje. Branża obawia się jednak o najbliższe miesiące i jest zdecydowanie przeciwna potencjalnym restrykcjom. Salony dostosowały się do zwiększonego reżimu sanitarnego i są bezpieczne" - wyjaśnia Łenczyński.

Wiosenny, drugi lockdown 2021 r. kosztował sektor beauty 127 mln zł dziennie - łącznie ok. 4 mld zł. Rekompensata wynegocjowana przez Beauty Razem z rządem w ramach Tarczy 9.0 wynosiła około 1 mld zł. 

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Salony fryzjerskie nie planują zwolnień pracowników

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.