PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Salesforce i Deloitte: 69 proc. pracowników uważa, że pandemia trwale zmieniła rynek pracy

Koronawirus uzmysłowił sporej części pracowników, że ich dotychczasowa praca nie jest tym, co chcą robić w życiu. Praca zdalna zmienia postawy i poglądy pracodawców i pracowników. Nie słabną lęki i obawy. O zmianie zawodu na bardziej stabilny myśli aż 43 proc. osób.

  • Autor:KDS
  • 1 cze 2020 12:00
Salesforce i Deloitte: 69 proc. pracowników uważa, że pandemia trwale zmieniła rynek pracy
67 proc. pracowników chciałoby mieć możliwość wykonywania pracy zdalnej także po zakończeniu kryzysu. Fot. Pixabay
REKLAMA
  • Salesforce Research Consumer i Deloitte opublikowały wyniki międzynarodowego badania przeprowadzonego w czasie pandemii - "Świat zmieniony po COVID-19, Scenariusze dla elastycznych przywódców na następne 3-5 lat”.
  • Widać w nich ogromny wpływ koronawirusa na rynek pracy. Wielu przedsiębiorców zainwestowało w narzędzia i nowe modele działania.
  • Sami pracownicy dobrze oceniają swoje kompetencje w pracy zdalnej. 48 proc. boi się zwolnień i automatyzacji; wielu myśli o zmianie posady. W cenie jest stabilność i bezpieczeństwo.

Według Międzynarodowego Funduszu Walutowego w 2020 roku światowa gospodarka może odnotować spadek o 3 proc. Jak głęboki faktycznie, zależy od tego, kiedy wygaśnie pandemia i jak szybko gospodarki w poszczególnych krajach będą wychodzić z kryzysu. Wyraźnie widać już teraz, że wpływ koronawirusa na rynek pracy jest ogromny.

Teraz zdalnie

Wyniki badania pokazują, że aż 69 proc. pracowników uważa, że pandemia na trwałe zmieniła charakter pracy. Od czasu jej ogłoszenia 62 proc. pracowników pracuje zdalnie, w tym 51 proc. z domu. Zdecydowana większość z nich pozytywnie ocenia swoją produktywność – 86 proc. pracowników jako dobrą, w tym 37 proc. jako bardzo dobrą.

67 proc. ankietowanych przez Salesforce pracowników chciałoby mieć możliwość wykonywania pracy zdalnej także po zakończeniu kryzysu, co rodzi konsekwencje dla pracodawców, którzy powinni odpowiednio doposażyć ich w sprzęt. Okazuje się, że wiele firm już to zrobiło.

W badaniu Salesforce duża grupa pracowników dobrze ocenia działania pracodawców w kwestii zapewnienia im odpowiedniego sprzętu. 79 proc.  twierdzi, że pracodawca dostarcza odpowiednią technologię, w tym 34 proc. ocenia ją jako świetną. Co więcej, 24 proc. pracowników przyznaje, że ich firmy zainwestowały w nowe technologie lub ulepszyły dotychczasowe rozwiązania, by usprawnić pracę zdalną.

Z kolei dane GUS rzucają nieco światła na zjawisko wzrostu zainteresowania pracą zdalną. W pierwszym kwartale 2020 roku do poziomu 6,4 proc. wzrósł odsetek osób, które wykonywały swoją pracę z domu. Rok wcześniej było to 4,8 proc. Przy czym o prawdziwym "wystrzale" tej formy aktywności zawodowej możemy mówić w dwóch ostatnich tygodniach marca. Wtedy wskaźnik poszybował w górę i wyniósł 14,2 proc.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Salesforce i Deloitte: 69 proc. pracowników uważa, że pandemia trwale zmieniła rynek pracy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.