Pandemia nie tylko spowodowała globalny kryzys ekonomiczny, ale wpłynęła prawie na każdy aspekt naszego życia. Koronawirus wprowadził także nowe zasady, zjawiska i technologie na rynek pracy zmieniając funkcjonowanie wielu firm, również w Polsce. O trwałych i tymczasowych zmianach i sposobach odnalezienia się w nowej rzeczywistości rozmawiać będziemy podczas konferencji EEC Trends, która odbędzie się w formule online już 17-18 lutego 2021 r.

- W dniach 17-18 lutego 2021 r. w debatach drugiej edycji EEC Trends wezmą udział przedstawiciele świata polityki, nauki i biznesu. Transmisje będą dostępne na stronie www.trends.eecpoland.eu oraz w portalu WNP.PL.
- W trakcie dwóch dni dyskusji nie zabraknie tematów związanych z rynkiem pracy. Eksperci i praktycy biznesu będą dyskutować o trendach, które kształtować będą popandemiczną rzeczywistość.
- Zarejestruj się na EEC Trends już dziś.
W ciągu niespełna roku na naszych oczach dokonała się rewolucja na rynku pracy. Zagrożenie koronawirusem upowszechniło w ekspresowym czasie model pracy zdalnej. Jak wynika z danych GUS, w 2020 roku blisko 25 proc. osób skorzystało z takiej formy wykonywania obowiązków zawodowych podczas epidemii.
Nie wszystkie firmy były do takiej zmiany przygotowane. Pomimo tego, że rozwiązania pracy i komunikacji zdalnej są dostępne od dawna, to zmiana, z którą mamy do czynienia dla wielu wciąż jest przeszkodą w sprawnym funkcjonowaniu.
Nowa, zdalna rzeczywistość szybko okazała się także wyzwaniem dla pracowników. To, co wcześniej wydawało się benefitem dla „uprzywilejowanych” lub osób na odpowiednich stanowiskach, dziś stało się oczywistą formą funkcjonowania w „nowej normalności”, która ma oczywiste pozytywy, ale także sporo minusów.
Największą przeszkodą, na jaką zwracają uwagę w licznych badaniach pracownicy jest ograniczony bezpośredni kontakt ze współpracownikami czy problem z utrzymaniem równowagi między pracą a życiem prywatnym.
Odnaleźć się w nowym świecie
Wyzwań sporo, a jedno tylko jest pewne - te zmiany zostaną z nami na dłużej, dlatego tak ważna jest adaptacja do tej nowej rzeczywistości.
O tym, jak to zrobić, dyskutować będą uczestnicy sesji "Kalejdoskop trendów", drugiego dnia konferencji EEC Trends (18 lutego, w godz. 13:30 - 15:00).
Wśród tematów nie zabraknie kwestii wyboru najlepszego modelu pracy. Praca zdalna, hybrydowa czy biurowa - wachlarz możliwości znacznie się poszerzył. Ta zmiana to także zadanie dla menedżerów, którzy muszą radzić sobie z zarządzaniem rozproszonym zespołem. Sytuacja stawia także w zupełnie nowej roli działy HR.
O tych wszystkich, towarzyszących zarówno pracodawcom, jak i pracownikom dylematach, rozmawiać będą podczas EEC Trends Magdalena Bylinowicz, menedżer wykonawczy w firmie HRK Janusz Dziurzyński, prezes zarządu ABSL, Malwina Puchalska-Kamińska, psycholog, trenerka, wykładowca na Uniwersytecie SWPS, współzałożycielka firmy Job Crafting Polska, Maciej Wójcik, partner zarządzający w firmie TDJ Estate.
Biuro przyszłości - #Whyoffice


Słowa kluczowe
- EEC Trends
- Tiffany Stevenson
- Box
- Magdalena Bylinowicz
- HRK
- Janusz Dziurzyński
- ABSL
- Malwina Puchalska-Kamińska
- Maciej Wójcik
- TDJ Estate
KOMENTARZE (0)