PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Rynek pracownika przetrwa kryzys, ale nie w każdej branży

Przejrzysta komunikacja z zespołem jest kluczem do przetrwania trudnych czasów epidemii COVID-19. Nawet jeśli nie można uniknąć redukcji zatrudnienia, to na pewno można zminimalizować jej negatywne skutki. Takie wnioski płyną z webinaru „Zespół w firmie. Trudne decyzje w trudnych czasach”, zorganizowanego w ramach Incredible Acadamy - przedsięwzięcia dla start-upów, którego inicjatorem jest Sebastian Kulczyk.

Rynek pracownika przetrwa kryzys, ale nie w każdej branży
Praca zdalna wymusza zmiany w zarządzaniu zespołem (fot. Shutterstock.com)
REKLAMA
  • Pracownicy powinni na bieżąco być informowani o położeniu firmy oraz źródłach jej przychodów. Z kolei zwolnienia wywołane przez kryzys należy skupić w jednym momencie, a nie rozciągać w czasie.
  • Mimo kryzysu nie można mówić o końcu rynku pracownika. Wszystko zależy od konkretnej branży.
  • Partnerem Incredible Academy są European Tech and Start-up Days, czyli wydarzenie towarzyszące Europejskiemu Kongresowi Gospodarczemu w Katowicach.

Kryzys, jaki spowodowała pandemia COVID-19, jest przyczyną wielu trudnych decyzji w firmach - także decyzji kadrowych. Obcięte etaty, zamrożone premie i podwyżki czy w końcu zwolnienia - te wszystkie zjawiska stały się teraz częstsze w firmowej rzeczywistości. Niełatwych działań nieraz nie da się uniknąć, ale na pewno powinny one w jak najmniejszym stopniu wpływać negatywnie na morale w firmie i deprymowanie zespołu.

Obecny kryzys jest o tyle trudny, bo właściwie nie ma dla niego dobrego materiału porównawczego z przeszłości.

- Czasy są trudne dla wszystkich, szczególnie dla młodych ludzi, którzy nigdy przed taką sytuacją kryzysu nie stanęli. Są trudne z tego względu, że to jest kryzys inny niż te dotychczasowe. Poprzedni taki to w zasadzie hiszpanka. Nie mamy do czego sięgać, nie mamy danych. Dla wszystkich jest to ciężka sytuacja, doradcy też nie mają gotowych wzorców, którymi mogliby się podzielić - stwierdziła Iwona Suchomska, prezes firmy Keystone Consulting, która od 20 lat związana jest z branżą HR.

Zastrzegła jednak, że na pewno cięcia na pracownikach powinny stanowić ostatni etap ograniczania kosztów.

- Jeżeli przychodzi ten trudny moment, że trzeba ciąć koszty, to pamiętajmy o tym, że spróbujmy zająć się wszystkimi kosztami, ale nie ludzkimi. Ludzie to jest kapitał firmy, to nie jest koszt - podkreśliła.

Czytaj także: Start-upy nie zmieściły się za rządową tarczą

Maciej Noga, dyrektor zarządzający Pracuj Ventures, współzałożyciel oraz przewodniczący rady nadzorczej grupy Pracuj, powiedział z kolei, że trzeba bardzo dokładnie ocenić sytuację firmy i zastanowić się, gdzie można poszukać kosztów innych niż osobowe.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Rynek pracownika przetrwa kryzys, ale nie w każdej branży

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • gość33 2020-06-22 14:10:14

    Wiem, ale nie powiem w jakich branżach i co konkretnie i jak się zmieni, czyli artykuł o niczym. A rynku pracownika nawet w IT od lat w Polsce nie ma, więc dajcie już spokój takim publikacjom. Nawet z IT Polacy po rynek pracownika jadą do Niemiec, więc o czym tu pisać?

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.