RUCH S.A. odniósł się do informacji, które pojawiły się w ostatnich dniach, a które sugerowały, że firma "nie ma właściciela”, a jej sytuacja „jest dramatycznie zła”.
- DlaHandlu.pl
- •2 lip 2018 18:05

Faktem jest, że sytuacja na rynku prasy jest coraz trudniejsza. Od lat odnotowuje się na nim spadki i jest to stała tendencja. Począwszy od 2012 roku rynek sprzedaży prasy w ujęciu egzemplarzowym zmniejszył się o ponad 35 proc. - wyjaśnia RUCH S.A.
Jak zauważa, tendencja ta ma bezpośredni wpływ na wszystkie podmioty działające w tradycyjnym obszarze mediów, w tym wydawców i dystrybutorów prasy.
- Największy na RUCH S.A. z uwagi na znaczący udział prasy w strukturze przychodów (47 proc.) i historycznie ukształtowaną strukturę dostaw prasy do mniejszych miejscowości i rozdrobnionych punktów sprzedaży. Dlatego od 2011 roku wdrażamy rozwiązania mające na celu minimalizację skutków tej negatywnej dla nas tendencji. Staramy się wykorzystać nowe możliwości biznesowe stawiając m.in. na rozwój usług kurierskich i logistyki kontraktowej. Naszym flagowym produktem jest Paczka w Ruchu. Nie zapominamy też o rozbudowie oferty w sieci detalicznej, czyli kioskach RUCHu. Systematycznie rozwijamy i dostosowujemy asortyment do oczekiwań klientów indywidualnych – mówi Marek Podstawa, wiceprezes zarządu RUCH S.A.
Jak przypomina firma, Od lipca 2017 roku pośrednio głównym udziałowcem RUCH S.A. jest Igor Chalupec, który w restrukturyzację firmy zaangażowany jest od momentu jej prywatyzacji w 2010 roku. - Igor Chalupec zdecydował się na transakcję pośredniego nabycia spółki od amerykańskiego funduszu Eton Park Capital w momencie, gdy poprzedni właściciel podjął decyzję o zamknięciu funduszu i globalnej wyprzedaży aktywów. Celem tej transakcji było i pozostaje utrzymanie na rynku jednej z najstarszych polskich firm, z ogromnymi tradycjami. Obecność polskiego właściciela stworzyła szansę na jej dalszy rozwój i dokończenie restrukturyzacji firmy - informuje firma.
Więcej przeczytasz tutaj.


KOMENTARZE (9)