PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Rozwój e-commerce szansą dla kobiet na własny biznes?

• Badania i dane statystyczne pokazują, że Polki należą do najbardziej przedsiębiorczych kobiet w Europie.
• Co trzecia firma w Polsce została założona i jest prowadzona przez kobietę. Potrzeba niezależności finansowej i elastycznego czasu pracy powoduje, iż kobiety szukają pomysłów na swoje życie zawodowe.
• Jak wynika z badania PBS na zlecenie Eniro Polska, e-sklep może być jednym z pomysłów na opłacalny biznes dla płci pięknej.

  • Autor: jm
  • 19 wrz 2016 13:15
Rozwój e-commerce szansą dla kobiet na własny biznes?
- Jednym z rozwiązań na opłacalny biznes na obcasach i dobrym kanałem sprzedaży jest założenie własnego e-sklepu - uważa Agata Wartak, kierownik ds. produktów www i wideo, Eniro Polska. (fot. mat.pras.)
REKLAMA

Aż 87 proc. właścicieli e-sklepu w Polsce ocenia jego prowadzenie jako opłacalne. Dla większości z nich, e-sklep jest nowym pomysłem na biznes i jak podkreśla ponad połowa - głównym źródłem utrzymania. Dane pochodzące z badania Eniro Polska napawają optymizmem, szczególnie w kontekście Polek, dla których własny e-biznes może być szansą na samorealizację i pogodzenie pracy z życiem zawodowym.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- W biznesie panie często wybierają branże związane z potrzebami kobiet lub dzieci. Są im bliższe, czują się w nich pewniej i odnoszą sukcesy. Dobrze rozumieją potrzeby swojej grupy docelowej i potrafią do niej skutecznie dotrzeć. Panie coraz odważniej poszukują również nisz rynkowych i mają wiele niesztampowych pomysłów. Jednym z rozwiązań na opłacalny biznes na obcasach i dobrym kanałem sprzedaży jest założenie własnego e-sklepu - mówi Agata Wartak, kierownik ds. produktów www i wideo, Eniro Polska i podpowiada, jak to zrobić.

Oto 10 najważniejszych kroków:

1. Sprawdź jaką masz konkurencję i jak wyglądają e-sklepy w „twojej” branży.

2. Przygotuj realistyczny biznes plan.

3. Wymyśl nazwę i domenę.

4. Zarejestruj firmę i dopełnij formalności: od założenia konta firmowego po kasę fiskalną.

6. Wybierz odpowiednie rozwiązanie CMS-owe.

7. Podpisz umowy z firmą kurierską i serwisem płatności on-line (np. PayU, DotPay) i zintegruj ze swoim sklepem.

8. Przygotuj regulamin e-sklepu.

9. Pamiętaj o promocji swojego e-sklepu np. na serwisach aukcyjnych lub porównywarkach cenowych.

10. W przypadku jakichkolwiek problemów zwróć się do firmy, która udzieli ci profesjonalnego wsparcia przy zakładaniu e-sklepu.

Eksperci szacują, że w ciągu najbliższych miesięcy liczba e-sklepów w Polsce przekroczy 23 tys. Jak twierdzi Agata Wartak, rozwijająca się w Polsce branża e-commerce sprzyja biznesowi kobiet, a ich potencjał zawodowy jest znaczący.

Polskie kobiety, jak pokazuje jedno z badań PARP „Przedsiębiorczość kobiet w Polsce”, można pod względem pozytywnego postrzegania szans na rynku zaliczyć do optymistek. Ponad 120 milionów kobiet na świecie w 67 krajach rozpoczyna prowadzenie własnej działalności gospodarczej realizując swoje marzenia i ambicje.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rozwój e-commerce szansą dla kobiet na własny biznes?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.