PARTNER PORTALU partner portalu

Reuters zastępuje prowadzącego sztuczną inteligencją

6
Reuters zastępuje prowadzącego sztuczną inteligencją Agencja Reuters wykorzystując technologię sztucznej inteligencji stworzyła wirtualnego dziennikarza sportowego (Fot. Reuters/Synthesia)
Agencja Reuters wykorzystując technologię sztucznej inteligencji stworzyła wirtualnego dziennikarza sportowego.  - To był fascynujący projekt, ale jednocześnie tak surrealistycznie było widzieć postać, która wygląda i brzmi tak ty - powiedział dziennikarz sportowy agencji Ossian Shine, który był wzorem dla wirtualnego prowadzącego.

REKLAMA


Puls HR Puls HR

Reuters zastępuje prowadzącego sztuczną inteligencją

  • Wirtualny dziennikarz wzorowany jest na redaktorze sportowym Reutersa, Ossian Shine.
  • Problem możliwości wypierania dziennikarzy przez programy sztucznej inteligencji nie jest futurystyczna zagadką, tylko jest faktem, który dzieje się tu i teraz, na naszych oczach! - tłumaczy prof. Ryszard Tadeusiewicz, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Sztucznej Inteligencji.
  • Cyfrowi prezenterzy stali się już częścią zespołu redakcyjnego chińskiej Państwowej Agencja Xinhua.

Prezenter odczytuje podsumowania meczów, wykorzystując zdjęcia i raporty tworzone przez Reutersa, które nie wymagają procesu postprodukcji. To jak informuje agencja "pierwszy na świecie automatyczny raport wideo sportowego prowadzony przez prowadzącego".

Wirtualny dziennikarz wzorowany jest na redaktorze sportowym Reutersa, Ossian Shine.

 - To był fascynujący projekt, ale jednocześnie tak surrealistycznie było widzieć postać, która wygląda i brzmi tak Ty - skomentował Shine.

Rozwiązania wykorzystujące sztuczna inteligencję, nie są jednak nowością w Reutersie. Stosowane są już w mediach społecznościowych agencji.

- Reuters od dawna przoduje w badaniu potencjału nowych technologii w dostarczaniu wiadomości i informacji. Tego rodzaju prototypowanie pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób sztuczną inteligencję i media syntetyczne można łączyć z naszymi kanałami fotograficznymi i raportami w czasie rzeczywistym, aby tworzyć zupełnie nowe rodzaje produktów i usług - tłumaczy Nick Cohen, globalny szef działu głównych serwisów informacyjnych agencji. 

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.