PARTNER PORTALU partner portalu

Resort finansów czeka na 1,6 mln plików JPK_VAT. Czasu coraz mniej

Do 26 lutego wszystkie firmy rozliczające VAT muszą złożyć elektroniczną ewidencję transakcji w formie JPK_VAT; fiskus czeka na 1,6 mln plików. Dzięki JPK, być może w przyszłym roku będzie można zrezygnować z deklaracji VAT - zapowiada wiceminister finansów, szef KAS Marian Banaś.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Resort finansów czeka na 1,6 mln plików JPK_VAT. Czasu coraz mniej

  • Pełnomocnik MF do spraw informatyzacji Przemysław Koch powiedział, że do 26 lutego br. administracja skarbowa spodziewa się przyjęcia 1,6 mln plików JPK_VAT.
  • Dotychczas złożono ok. 12,5 tys., czyli mniej niż 1 proc.
  • Na stronie www.jpk.mf.gov.pl podano wszystkie informacje, które wyjaśniają, jak należy postępować, aby poprawnie obsługiwać JPK i wysyłać pliki.

W lutym po raz pierwszy wszyscy czynni podatnicy podatku VAT muszą przesłać administracji skarbowej pliki JPK_VAT. Obowiązkiem tym zostanie objęta ostatnia grupa firm - także mikroprzedsiębiorcy zatrudniający do 10 osób i osiągający do 2 mln euro obrotów, którzy składają deklaracje VAT-7 lub VAT-7K, w tym prowadzący działalność jednoosobowo.

Banaś, który jest szefem Krajowej Administracji Skarbowej, mówił, że objęcie obowiązkiem JPK wszystkich firm przynosi korzyści nie tylko fiskusowi, ale i biznesowi. Pozawala walczyć z nieuczciwą konkurencją firm, które działają w szarej strefie i unikają płacenia podatków.

"To dla nas bardzo duże wyzwanie, dlatego jest olbrzymi apel do wszystkich przedsiębiorców, aby nie czekali na tę datę 26 lutego, ostateczną, kiedy trzeba złożyć pliki, ale aby, poczynając od dziś, starali się jak najszybciej przekazać dane do organów administracji skarbowej" - apelował Banaś.

Zapewnił, że resort finansów zrobił wszystko, aby pomóc firmom prawidłowo złożyć pliki, szkoleniami objęto prawie 45 tys. firm. Wskazał, że na stronie www.jpk.mf.gov.pl podano wszystkie informacje, które wyjaśniają, jak należy postępować, aby poprawnie obsługiwać JPK i wysyłać pliki.

"Poprzez ten system dokonujemy głębokiej, dobrej analizy ryzyka, zmniejszamy ilość kontroli" - powiedział wiceminister. Poinformował, że w 2015 r. przeprowadzono 49 tys. kontroli, w 2016 r. - 38 tys., a w 2017 r. 25 tys. "To oznacza, że coraz mniej kontrolujemy, ale kontrole jakościowo są coraz lepsze. Współpracujmy w ten sposób lepiej z przedsiębiorcami, a z drugiej strony mamy coraz lepszą wykrywalność" - wyjaśnił.

Poinformował, że w wyniku kontroli w 2015 r. wykryto nieprawidłowości na ok. 450 mln zł, tymczasem w zeszłym roku, mimo mniejszej liczby kontroli, budżet państwa zyskał prawie 1,5 mld zł. "To świadczy o tym, że instrumenty, które wprowadzamy, działają bardzo skutecznie i zadowoleni są również przedsiębiorcy" - ocenił.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.