Rekordowy przyrost franczyzobiorców

W ubiegłym roku liczba sklepów i punktów usługowych działających w Polsce w modelu franczyzowym wzrosła o 4365. To rekordowy wynik. Jak wynika z raportu firmy doradczej Profit System i portalu Franchising.pl, w Polsce działa już prawie 76 tys. tego rodzaju punktów, a do końca roku powinno ich być 78 tys.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Rekordowy przyrost franczyzobiorców

PODZIEL SIĘ


Autor: DlaHandlu.pl

dlahandlu.pl

26 cze 2018 16:58


Obecnie na polskim rynku działa ponad 1200 marek franczyzowych. Z roku na rok rośnie też liczba firm prowadzonych w oparciu o licencje znanych marek. W 2015 roku przybyło 2 568 punktów franczyzowych, w 2016 - 2 943, a ubiegły rok przyniósł rekordowy wzrost. Liczba franczyzowych sklepów i punktów usługowych wzrosła o 4 356 i sięgnęła 75 865 - wynika z raportu firmy doradczej PROFIT system i portalu Franchising.pl. Pod tym względem rok 2017 był szczególnie udany dla spółki Żabka, która powiększyła swoją sieć o ponad 1,1 tys. punktów. Szybki rozwój był widoczny również w innych sieciach spożywczych.

- Choć mamy do czynienia z rynkiem pracownika, wiele osób wybiera karierę we własnej firmie. Na franczyzę decydują się również doświadczeni przedsiębiorcy, którzy chcą rozwiną swoje biznesy - jedni i drudzy wybierają franczyzę ze względu na bezpieczeństwo sprawdzonych rozwiązań, efekt skali i wsparcie organizatora systemu - mówi Michał Wiśniewski, dyrektor działu doradztwa we franczyzie PROFIT system.

Ubiegły rok rynek franczyzy zakończył z liczbą 1 212 marek. Na rynku licencji pojawiło się 108 nowych konceptów, zaś 68 zakończyło działalność we franczyzie (podobnie jak w 2016 roku). Rynek urósł więc o 40 systemów franczyzowych (o 10 mniej niż w 2016). Na rynku zadebiutowały m.in. takie marki, jak W.Kruk, Krowarzywa, Zakłady Ceramiczne Bolesławiec, Victoria’s Secret czy Disco VR - Obecnie najszybciej rozwijają się koncepty handlowe, charakteryzujące się stosunkowo niską kwotą inwestycji - dodaje Michał Wiśniewski. Są też koncepty, które wraz z własnym rozwojem popularyzują nowe branże. Przykładem jest amerykańska sieć Ziebart, która otwiera salony wyspecjalizowane w auto detailingu i pielęgnacji samochodów. Obecnie firma ma w Polsce cztery placówki – jedną samodzielną i trzy prowadzone z dealerami samochodowymi.

Więcej przeczytasz tutaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.