PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Raport Aon Hewitt: Zaangażowanie polskich pracowników spada

Zaangażowanie pracowników w Europie rośnie, natomiast w Polsce spada - wynika z badania Aon Hewitt.

  • Autor:jk
  • 16 lis 2017 10:29
Raport Aon Hewitt: Zaangażowanie polskich pracowników spada
Polacy nie są zadowoleni ze swoich wynagrodzeń (Fot. Shutterstock)
REKLAMA

• Aż 52 proc. polskich pracowników nie czuje się zaangażowanych w swoją pracę - wynika z badania Aon Hewitt.

• 62 proc. respondentów uważa, że w ich firmach pracodawcy nie dotrzymują obietnic składanych pracownikom.

• Aż 74 proc. respondentów uznało, że ich wynagrodzenie nie jest adekwatne do ich wkładu w wykonywaną pracę.

• Jedynie 11 proc. pracodawców przeprowadza ankiety wśród swoich pracowników częściej niż raz w roku, a ponad 25 proc. pracodawców przeprowadza badania tylko co dwa lata lub nawet rzadziej.

Wyniki tegorocznego badania zaangażowania przeprowadzonego przez Aon Hewitt pokazują, że aż 52 proc. polskich pracowników nie czuje się zaangażowanych w swoją pracę. W stosunku do ubiegłego roku grupa ta zwiększyła się o 3 proc.).

Mimo pozytywnych nastrojów w gospodarce i najniższego od lat w naszym kraju bezrobocia widać, że pracownicy w Polsce i Europie reagują w odmienny sposób – podczas gdy zaangażowanie w Europie rośnie (o 4 punkty procentowe w stosunku do 2016 roku) , w Polsce spada – różnica ta wynosi już 7 punktów procentowych. 

Rynek pracownika umożliwia szukanie nowych możliwości, tak by rozwijać się zawodowo i poprawiać sobie komfort życia. W tym samym czasie pracodawcy skarżą się, że nie mogą znaleźć odpowiednich pracowników, czego wynikiem jest ciągła rotacja zatrudnionych. Co z tym zrobić?

Marka pracodawcy

Mimo bezprecedensowych wydatków przeznaczonych na employer branding i wzmacniane wizerunku firmy jako pracodawcy tegoroczne badanie pokazało smutną prawdę - tylko połowa badanych wskazała, że firma, w której pracuje cieszy się dobrą opinią. To o 6 punkty procentowe  mniej w stosunku do ubiegłego roku. 62 proc. respondentów uważa, że w ich firmach pracodawcy nie dotrzymują obietnic składanych pracownikom. Dodatkowo jedynie 35 proc. badanych jest zdania, że ich firma jest postrzegana jako jedno z najlepszych miejsc pracy dla osób o podobnych umiejętnościach i doświadczeniu jak ich własne.

Pracodawcy powinni dobrze przemyśleć swoją propozycję wartości dla pracowników (tzw. EVP – employee value proposition), co chcą zaoferować pracownikom, co jest ich aktualną siłą, czyli marką i co może być wartością dla pracowników, których chcą pozyskać i zatrzymać. Niektórzy pracodawcy już to zrobili.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Raport Aon Hewitt: Zaangażowanie polskich pracowników spada

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • entka 2018-01-09 11:59:19

    Niezwykle ciekawe statystyki wnoszące wiele informacji oraz cennych wniosków nie tylko dla pracodwacy, również dla pracownika. Nie mogłam znaleźć tego raportu w internecie. Czy mogę prosić o wskazówki gdzie mogę znaleźć to badanie/ czy mogę dostać link do badania? Czy może badanie zostało przeprowadzone na zlecenie firmy?

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.