Raport Amway: Młodzi Polacy chcą zakładać własne firmy i sami sobie szefować

• Młodzi Polacy w wieku od 15 do 29 lat mają bardziej pozytywne nastawienie do przedsiębiorczości niż osoby nieco starsze.
• Wielu z nich zastanawia się nad założeniem własnej firmy.
• Są też przekonani że mają odpowiednie zasoby i umiejętności.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Raport Amway: Młodzi Polacy chcą zakładać własne firmy i sami sobie szefować

PODZIEL SIĘ


Autor: AT

8 sie 2016 13:19


- Młodzi Polacy mają bardzo dobrą opinię o prowadzeniu własnego biznesu. Aż 81,6 proc. ankietowanym między 15. a 29. rokiem życia przedsiębiorczość kojarzy się pozytywnie, a aż 39,6 proc. z nich potrafi wyobrazić sobie siebie jako przyszłego właściciela firmy – wynika ze Światowego Raportu Amway o Przedsiębiorczości AGER.

Zasoby i umiejętności

Młodzi są też przekonani, że własny biznes to odpowiednia dla nich ścieżka kariery (40,8 proc.) i twierdzą, że nie pozwoliliby się odwieść od tego pomysłu rodzinie i przyjaciołom (37,3 proc.), jeżeli ci mieliby odmienne zdanie.

- Ludzie młodzi „nasiąkają duchem przedsiębiorczości” w rodzinie i środowisku – nierzadko rodzice lub znajomi prowadzą własne firmy, dlatego wyobrażenie o podjęciu działalności gospodarczej przychodzi im łatwiej – mówi prof. Anna Kosieradzka, prodziekan Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej.

- Ponadto – zwraca uwagę profesor - ludzie młodzi już w szkole uczeni są zachowań proprzedsiębiorczych. Nauczyciele są kształceni w kierunku pobudzania dzieci i młodzieży do przedsiębiorczości, a zajęcia kształtujące te umiejętności są prowadzone już w szkole podstawowej, gdzie wprowadza się elementy np. pracy zespołowej, realizacji projektów - dodaje.

Czytaj też: Własny biznes? Jeden na sześciu Polaków chce założyć firmę

Jednak mimo przekonania, że posiadają wystarczające środki i umiejętności do rozpoczęcia działalności gospodarczej (40,3 proc.) młodzi obawiają się, że ich inicjatywa mogłaby zakończyć się fiaskiem (73,4 proc.).

Młodzi Polacy postrzegają przedsiębiorcę jako kogoś, kto potrafi cieszyć się życiem, chce się uczyć, zarządzać i wywierać wpływ na innych, lubi przygody i podejmowanie ryzyka (fot. fotolia) Młodzi Polacy postrzegają przedsiębiorcę jako kogoś, kto potrafi cieszyć się życiem, chce się uczyć, zarządzać i wywierać wpływ na innych, lubi przygody i podejmowanie ryzyka (fot. fotolia)
CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.