PulsHR_Day: Mateusz Grzesiak o wyznaczaniu celów i pobudzaniu motywacji

- Określenie tego, na czym nam zależy, jest bardzo istotne. Ważne, by nasz cel był połączony z życiową wizją, misją i naszymi wartościami - wyjaśnia dr Mateusz Grzesiak, międzynarodowy trener i konsultant biznesu.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

PulsHR_Day: Mateusz Grzesiak o wyznaczaniu celów i pobudzaniu motywacji

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

13 lis 2017 14:00


• W wyznaczaniu celów najważniejsze są dwa komponenty – planowanie i motywacja.

• Z kolei by pobudzić wewnętrzną motywację, trzeba znaleźć powody, dla których chcemy osiągnąć zaplanowane cele. 

• O wyznaczaniu celów, zarządzaniu czasem i wierze, że można więcej opowie dr Mateusz Grzesiak podczas PulsHR_Day.

Jak skutecznie wyznaczać sobie cele?

Dr Mateusz Grzesiak, międzynarodowy trener i konsultant biznesu: - W wyznaczaniu celów najważniejsze są dwa komponenty – planowanie i motywacja. Pierwszy z nich jest związany z dziedziną zarządzania. Określenie tego, na czym nam zależy, jest bardzo istotne. Ważne, by nasz cel był połączony z życiową wizją, misją i naszymi wartościami. Sens życia powinien być priorytetowym pytaniem przy określaniu celu w skali makro. Nie zastanawiamy się, jak chcemy życie przeżyć.

Oprócz życiowej wizji ważne są także wyznawane wartości. Ludzie nie wiedzą jednak, co dla nich w życiu jest ważne, dlatego też wyznaczone cele będą sabotowane.

Sabotowane – to znaczy?

- Wyjaśnię na przykładzie. Statystycznie najczęściej stawianym celem jest rzucanie palenia bądź zrzucenie zbędnych kilogramów. Ludzie nie są jednak świadomi, że w życiu kierują się na przykład przyjemnością. Jest to powierzchowna wartość – bardzo łatwo ją zdobyć, ale też szybko mija i nie ma żadnej merytorycznej wartości. Jeśli dla kogoś przyjemność będzie najważniejsza, to nie schudnie, bo nie odmówi sobie przykładowo jedzenia słodyczy.

Co zatem trzeba zrobić, by uniknąć sabotowania?

- Przede wszystkim planowanie trzeba rozpocząć od skali makro, czyli wyznaczeniem wizji, misji i wartości, a później należy zastanowić nad poszczególnymi obszarami. Podstawowy podział to życie zawodowe i prywatne. Następnym krokiem jest przejście do celów strategicznych – co i kiedy chcę osiągnąć. To mogą być plany nawet na kilka lat. Strategia dzieli się z kolei na plany taktyczne – zadajemy pytanie „jak” oraz opracowujemy plany operacyjne – zastanawiamy się nad konkretnym zrealizowaniem zadań. Niestety, wciąż wiele osób nie robi tego typu planów, nie korzysta z tego rodzaju narzędzi. Bez tego nie można mieć motywacji, ponieważ nie wiadomo, do czego należy ją podłączyć.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Arek 2017-11-22 08:46:20

Firmy też inwestują w motywację i lojalność swoich pracowników , jeśli spojrzymy od strony przedsiębiorstwa. Wg online marketingu blisko 50% firm prowadzi programy motywacyjne dla swoich kontrahentów i pracowników, więc dobra połowa ;) Także warto się też zainteresować tym zagadnieniem od strony firmy, nie tylko jako pracownik. Poza tym, dobre praktyczne porady w ostatnim akapicie .

Meks 2017-11-15 13:05:16

Nie wiem jak Wy, ale ja ostatnio coraz bardziej zaczynam dostrzegać, iż ludziom często brakuje sensu w życiu. Ponadto, coraz więcej osób ślepo podąża za blogerami i vlogerami. Często bez żadnej refleksji przyjmują opinie swoich internetowych idoli i wdrażają je w swoje życie. Polecam chwilkę refleksji :) Nawet zamieściłem o tym ostatnio wpis na blogu Piaskownic Meksa. Gdyby ktoś był zainteresowany to zapraszam.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.