PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Praca zdalna po nowemu. Mamy projekt zmian w Kodeksie pracy

Psychometria w rozwoju pracownika. Jak ją zaplanować?

• Pracodawca powinien zapobiegać wystąpieniu negatywnych efektów związanych z niepełnym wykorzystaniem kompetencji bądź spadkiem motywacji zatrudnionych osób.
• Brak rozwoju kompetencji członków zespołu może hamować działania firmy.
• Wartościowym rozwiązaniem identyfikującym słabe i mocne strony pracownika jest psychometria.

  • Autor:jk
  • 21 sty 2016 9:50
Psychometria w rozwoju pracownika. Jak ją zaplanować?
Testy psychometryczne wykonywane są przez certyfikowanych konsultantów. (Fot. shutterstock)
REKLAMA

Każdy pracodawca dąży do tego, aby jego zespół składał się z samych profesjonalistów. Jakie działania podjąć celem skutecznego zaplanowania ścieżki rozwoju pracowników? Co zrobić, by ich wydajność przyczyniała się do rozwoju całej organizacji?

Zdaniem ekspertów Smart MBC należy mieć na uwadze, iż nawet osoby specjalizujące się w danej dziedzinie, muszą stale poszerzać swoje umiejętności. Oczywistym jest bowiem fakt, że wiedza ulega przedawnieniu wraz z dynamicznym rozwojem rynku. Pojawiają się nowe technologie czy sposoby działania, wymagające posiadania dodatkowych kwalifikacji.

Pracownicy powinni więc mieć możliwość uczestnictwa w różnego rodzaju szkoleniach czy kursach. Brak rozwoju kompetencji członków zespołu może nie tylko hamować działania firmy, ale i powodować, że będą oni poszukiwali nowych możliwości na własną rękę i zechcą zmienić pracę, na czym może stracić cała organizacja.

Ponadto, pracownikom często towarzyszy zjawisko tzw. “wypalenia zawodowego”. Wiąże się ono z wysokim poziomem stresu, charakterem wykonywanej pracy i brakiem poczucia spełnienia. Warto zauważyć, że ostatnio coraz bardziej wartościowe stają się tzw. umiejętności miękkie. Odnoszą się one głównie do usposobienia danej osoby, jednak oczywiście można je doskonalić przez różne aktywności. Jedną z nich jest stymulacja rzeczywistych sytuacji, z którymi pracownicy mają do czynienia na co dzień - mogą oni wówczas ćwiczyć stosowne zachowania, a przez to również wzmacniać pewność siebie.

Jak twierdzą eksperci Smart MBC pracodawca powinien dołożyć wszelkich starań, aby zapobiegać wystąpieniu negatywnych efektów, związanych z niepełnym wykorzystaniem kompetencji bądź spadkiem motywacji zatrudnionych osób. Należy więc rozpoznać potencjalne problemy i następnie opracować właściwy plan działania.

Wartościowym rozwiązaniem identyfikującym słabe i mocne strony pracownika, wielokrotnie okazuje się zastosowanie narzędzi psychometrycznych.

- Pracodawca wykonując analizę psychometryczną dowie się, co motywuje danego pracownika, jak należy się z nim komunikować oraz co ma niekorzystny wpływ na jego efektywność - to pomoże dopasować zadania, sposób zarządzania i zaplanować ścieżkę rozwoju kariery - podpowiada Weronika Sierant, HR menedżer w firmie Smart MBC.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Psychometria w rozwoju pracownika. Jak ją zaplanować?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.