PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Przywództwo 5.0. Oto cechy, jakie powinien mieć dobry lider

Lojalność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność słuchania, szacunek do siebie nawzajem, to kompetencje i cechy, które powinien posiadać dobry "przywódca" firmy. W czasie pandemii ich rola jeszcze bardziej nabrała na znaczeniu.

  • Autor: KDS
  • 20 wrz 2021 20:07
Przywództwo 5.0. Oto cechy, jakie powinien mieć dobry lider
Agnieszka Żyro podkreśla, że kompetencje i cechy, które są na wagę złota to lojalność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność słuchania, szacunek do siebie nawzajem (Fot. Pixabay)
REKLAMA

Kiedy objęłam stanowisko prezesa Anwilu, na jednym ze spotkań podeszła do mnie koleżanka z pracy i zadała mi takie pytanie: „skoro kobieta została prezesem spółki chemicznej, to należy rozumieć, że kobiety będą częściej awansowały”. Odpowiedź na nie mogła być tylko jedna, kompetencje nie mają płci – mówi Agnieszka Żyro, prezes Anwil.

Prezes spółki chemicznej podkreśla, że kompetencje i cechy, które są na wagę złota to lojalność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność słuchania, szacunek do siebie nawzajem.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Niestety trzeba uczciwie powiedzieć, że brakuje nam tego. Dlatego powinniśmy budowa wizerunek lidera nastawionego na relacje, empatycznego i umiejącego słuchać swoich pracowników – podkreśla prezes Anwilu. – Bo każdy z nas jest inny, za każdym z nas stoi inna historia, nieraz problematyczna. Do mnie często przychodzą pracownicy i opowiadają o swoich problemach, dlatego powinniśmy dążyć do przywództwa opartego na szacunku - przyznaje.

Anna Rulkiewicz, prezes Lux Medu i prezes Pracodawców Medycyny Prywatnej mówiąc o kompetencjach, jakie dziś powinien mieć dobry "przywódca" firmy, również wskazuje na umiejętność pracy w zespole, ale rozumianą inaczej niż wymiana doświadczeń między kolegami z działu.

- Praca w zespole rozumianym tradycyjnie to jedno, ale pandemia pokazała, że wychodzenie poza ten standardowy zespołu, sięganie po doświadczenie i wiedzę ludzi z innych działów przynosi bardzo pozytywne efekty - uważa prezes Lux Medu.

Zaznacza też, że dziś każdy powinien znać pojęcie "przywództwa empatycznego". - Pandemia spowodowała wiele problemów w życiu naszych pracowników. Zamknęliśmy się w domach, zamknęliśmy się w sobie, a to nasiliło problemy psychiczne. Musimy więc słuchać pracowników, słuchać tego, co mówią. Musimy pozwolić na popełnianie większej liczby błędów, bo na nich się uczymy. Musimy zaufać naszym pracownikom - zaznacza Agnieszka Żyro.

Materiał powstał podczas debaty "Przywództwo 5.0 - kluczowe kompetencje liderek przyszłości" zorganizowanej w ramach XIII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Przywództwo 5.0. Oto cechy, jakie powinien mieć dobry lider

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.