PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Przestrzeń na miarę biznesu. Czym kierować się przy wyborze lokalu użytkowego?

Prowadzenie biznesu w każdym mieście wymaga przemyślenia wielu kwestii. Jedną z nich, można by rzec – kluczową, jest wybór miejsca na siedzibę firmy. W dużych ośrodkach sprawa jest dodatkowo bardziej skomplikowana. Odpowiednio usytuowana pomaga dotrzeć do wybranej grupy docelowej, stworzyć spójny wizerunek marki, a co za tym idzie, przynieść korzyści finansowe. Jaki lokal użytkowy wybrać?

  • Bartosz Dyląg
    bad
  • 4 lip 2018 12:09
Przestrzeń na miarę biznesu. Czym kierować się przy wyborze lokalu użytkowego?
Odpowiednio usytuowana siedziba firmy pomaga dotrzeć do wybranej grupy docelowej. Fot. mat. prasowe
REKLAMA
  • Dobrze dobrany lokal, dostosowany do indywidualnych potrzeb i charakterystyki prowadzonego biznesu, może pomóc pozyskać nowych klientów i przynieść znaczące korzyści finansowe.
  • Wybrana przestrzeń powinna być dostosowana do indywidualnych preferencji przedsiębiorcy, a także wymogów prawnych.

Na przykład lokal użytkowy pod aptekę nie może być mniejszy niż 80 metrów kwadratowych. Powinien także stwarzać warunki zapewniające dostęp osobom niepełnosprawnym. Z kolei lokal pod restaurację musi posiadać wydzielone pomieszczenie na toaletę dla klientów. Przestronne lokale nadają się pod siedziby banków, mniejsze na salony kosmetyczne czy osiedlowe sklepy, a wielkość to tylko jedno z kryteriów wyboru.

Istotną kwestią jest analiza otoczenia wybranego miejsca. Okoliczni mieszkańcy to baza potencjalnych klientów. Przyjrzyjmy się Wrocławiowi, który przez analityków określany jest jako drugi największy rynek regionalny pod względem powierzchni biurowej.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Przykładowo lokale użytkowe w Pixel House sąsiadujące z centrum handlowym Magnolia Park, przyciągają osoby ceniące uroki życia w dużym mieście. Dla tego typu mieszkańców może sprawdzić się oferta odmienna od tej dostępnej w pobliskiej galerii handlowej.

Ulokowane na parterze przestrzenie coworkingowe, autorskie butiki lub popularne w ostatnim czasie second handy premium zadowolą tych, którzy na co dzień nie mają czasu na duże zakupy. Taka lokalizacja i łatwość dojazdu sprawia, że jest to również dobre miejsce na siedzibę banku lub agencji ubezpieczeniowej.

Inaczej sprawa będzie się miała w przypadku rodzinnych osiedli położonych w pobliżu wrocławskich parków. – Taka lokalizacja daje przedsiębiorcom bazę nieco odmiennych klientów. Ludzi szukających spokoju, chcących spędzać czas z rodziną – mówi Tomasz Bednarek z WPBM „Mój Dom".

Będąc centrum swojego rodzaju mikrospołeczności, rodzinne osiedla są więc dobrym miejscem na lokal usługowy. Zielone Śródmieście może być dobrym miejscem na siedzibę salonu kosmetycznego, kawiarni czy sklepu osiedlowego. Intratną inwestycją może być także apteka czy, będący ratunkiem zapracowanych rodziców, przedszkolny klub malucha. Ważnym elementem jest oczywiście dostosowanie godzin otwarcia do potrzeb okolicznych mieszkańców.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Przestrzeń na miarę biznesu. Czym kierować się przy wyborze lokalu użytkowego?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.