PARTNER PORTALU partner portalu

Przedsiębiorcy wskazali największe wyzwania na 2020 rok. Komplikacji nie brakuje

Choć większość polskich przedsiębiorców z sektora MŚP z optymizmem patrzy w przyszłość, to zarazem widzi też wiele powodów do obaw. Przedmiotem troski są przede wszystkim utrzymanie klientów, zbyt duże koszty utrzymania biznesu i pozyskiwanie nowych kupujących oraz ich zaufania. Przeszkadzać w tym wszystkim mogą stosunkowo małe nakłady inwestycyjne firm w dziedzinie innowacji.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Przedsiębiorcy wskazali największe wyzwania na 2020 rok. Komplikacji nie brakuje

  • 68 proc. średnich, 62 proc. małych i 54 proc. mikroprzedsiębiorstw dobrze lub bardzo dobrze ocenia rozwój swojej firmy - wynika z raportu Elavon Polska "MŚP Index 2019".
  • Mimo tego wiele obszarów działalności niepokoi przedsiębiorców, np. utrzymanie klientów (40 proc.), czy zbyt duże koszty prowadzenia biznesu (39 proc.).
  • Choć przedsiębiorcy w większości dostrzegają możliwości, jakie do ich biznesu może wnieść e-commerce, to jednak często przyznają przyznał, że potrzebują wsparcia w tym zakresie.

Firma Elavon, dostawca terminali płatniczych i usług przetwarzania płatności, przeprowadziła badanie wśród właścicieli i kierujących firmami z sektora MŚP. Okazało się, że polscy przedsiębiorcy przeważnie są optymistami, nie boją się przyszłości i są gotowi na zmiany.

68 proc. średnich, 62 proc. małych i 54 proc. mikrofirm dobrze ocenia rozwój swojego przedsiębiorstwa. 7 na 10 również pozytywnie wypowiada się o elastyczności swojego biznesu. Więcej niż połowa (57 proc.) jest spokojna także o płynność finansową organizacji - wynika z raportu Elavon Polska "MŚP Index 2019".

(Źródło: Raport Elavon) (Źródło: Raport Elavon)

- Potencjał do rozwoju sektora MŚP w Polsce jest bardzo duży, jednak właściciele firm potrzebują realnego wsparcia, które ułatwi im prowadzenie biznesu. Pozyskanie nowych klientów (34 proc.), przepływ środków pieniężnych (31 proc.), rozwój e-commerce (31 proc.), akceptacja płatności (28 proc.) to w ocenie ankietowanych obszary, w których najbardziej potrzebują pomocy - komentuje Rafał Gołębiewski, dyrektor zarządzający Elavon Polska.

Obaw nie brakuje

Co w perspektywie najbliższych 12 miesięcy budzi największe obawy przedsiębiorców? W badaniu 40 proc. z nich za największy problem uznało utrzymanie klientów. Niewiele mniej (39 proc.) obawia się zbyt dużych kosztów utrzymania biznesu, a wśród 34 proc. sen z powiek spędza pozyskanie nowych kupujących i zdobycie ich zaufania.

Czytaj też: Jak zwiększyć konkurencyjność małych i średnich firm?

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

38 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

renoo 2020-02-13 23:14:11

doradca na pewno pomoże, tu możesz być spokojny

Pawlo 2020-01-15 16:37:54

kumpel mi polecił Idea money więc tam trochę przeglądałem różne opcje, no ale sam to raczej nie wybiorę, liczę na wsparcie

Kamyk 2020-01-15 12:17:33

a masz jakiś wstępny pomysł, coś Cię zainteresowało?

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.