PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Przedsiębiorcy solidarni z mediami. Wspierają akcję "Media bez wyboru"

Rynek reklamy jest jednym z najważniejszych kół zamachowych gospodarki. Ograniczenie reklamy zmniejszy konsumpcję, która i tak jest na poziomie najniższym od lat.

  • Autor:KDS
  • 10 lut 2021 14:02
Przedsiębiorcy solidarni z mediami. Wspierają akcję "Media bez wyboru"
Protestujące media otrzymały mocne wsparcie ze strony organizacji zrzeszających przedsiębiorców. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • W środę (10 lutego) stacje telewizyjne, portale internetowe i rozgłośnie radiowe protestują przeciwko nowemu podatkowi.
  • W ramach wspólnej akcji "Media bez wyboru" informują o negatywnych konsekwencjach, jakie dla wolności mediów może przynieść wprowadzenie dodatkowego podatku od reklam emitowanych w telewizji, radiu i internecie.
  • Protestujące media otrzymały mocne wsparcie ze strony organizacji zrzeszających przedsiębiorców.

Chodzi o projekt ustawy o dodatkowych przychodach Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz utworzeniu Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów. Zakłada on, że uzyskanie dodatkowych środków, tzw. składki reklamowej (w projekcie nie nazwano nowej daniny podatkiem) od reklamy w internecie oraz mediach tradycyjnych. Pieniądze te mają posłużyć zapobieganiu długofalowym zdrowotnym, gospodarczym i społecznym skutkom pandemii COVID-19.

Wpływy mają wzmocnić finanse Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz nowego funduszu celowego, służącego dofinansowaniu projektów związanych z przemianami w przestrzeni cyfrowej, kulturą i dziedzictwem narodowym.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Pomysł wywołał falę oburzenia wśród przedstawicieli mediów. Część z nich zdecydowała się na udział w proteście. Przez 24 godziny zamiast bieżących informacji i codziennych programów, emitują informacje na temat proponowanego rozwiązania.

Publikują też list skierowany do władz i liderów ugrupowań politycznych, w którym wymieniają, jakie konsekwencje dla wolności mediów niesie proponowana zmiana.

Rada ostrzega

Stanowisko w tej sprawie zajęła również Rada Przedsiębiorczości, która wyraziła stanowczy protest wobec projektu rządowego, który zakłada dodatkowe opodatkowanie przychodów z reklam.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Przedsiębiorcy solidarni z mediami. Wspierają akcję "Media bez wyboru"

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.