PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Przedsiębiorcy solidarni z mediami. Wspierają akcję "Media bez wyboru"

  • Katarzyna Domagała-Szymonek
    KDS
  • 10 lut 2021 14:02

Rynek reklamy jest jednym z najważniejszych kół zamachowych gospodarki. Ograniczenie reklamy zmniejszy konsumpcję, która i tak jest na poziomie najniższym od lat.

Przedsiębiorcy solidarni z mediami. Wspierają akcję "Media bez wyboru"
Protestujące media otrzymały mocne wsparcie ze strony organizacji zrzeszających przedsiębiorców. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • W środę (10 lutego) stacje telewizyjne, portale internetowe i rozgłośnie radiowe protestują przeciwko nowemu podatkowi.
  • W ramach wspólnej akcji "Media bez wyboru" informują o negatywnych konsekwencjach, jakie dla wolności mediów może przynieść wprowadzenie dodatkowego podatku od reklam emitowanych w telewizji, radiu i internecie.
  • Protestujące media otrzymały mocne wsparcie ze strony organizacji zrzeszających przedsiębiorców.

Chodzi o projekt ustawy o dodatkowych przychodach Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz utworzeniu Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów. Zakłada on, że uzyskanie dodatkowych środków, tzw. składki reklamowej (w projekcie nie nazwano nowej daniny podatkiem) od reklamy w internecie oraz mediach tradycyjnych. Pieniądze te mają posłużyć zapobieganiu długofalowym zdrowotnym, gospodarczym i społecznym skutkom pandemii COVID-19.

Wpływy mają wzmocnić finanse Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz nowego funduszu celowego, służącego dofinansowaniu projektów związanych z przemianami w przestrzeni cyfrowej, kulturą i dziedzictwem narodowym.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Pomysł wywołał falę oburzenia wśród przedstawicieli mediów. Część z nich zdecydowała się na udział w proteście. Przez 24 godziny zamiast bieżących informacji i codziennych programów, emitują informacje na temat proponowanego rozwiązania.

Publikują też list skierowany do władz i liderów ugrupowań politycznych, w którym wymieniają, jakie konsekwencje dla wolności mediów niesie proponowana zmiana.

Rada ostrzega

Stanowisko w tej sprawie zajęła również Rada Przedsiębiorczości, która wyraziła stanowczy protest wobec projektu rządowego, który zakłada dodatkowe opodatkowanie przychodów z reklam.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Przedsiębiorcy solidarni z mediami. Wspierają akcję "Media bez wyboru"

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA