Lidl Polska wraz z partnerami - UN Global Compact Network Poland oraz firmą doradczą Korn Ferry - po raz czwarty przeprowadził badanie dot. sytuacji kobiet na rynku pracy w Polsce, na podstawie którego wyłoniono finalistów konkursu „Lidl Fair Pay”.

Konkurs „Lidl Fair Pay” organizowany jest od 2019 roku. Nagroda trafia do firm wyznaczających wysokie standardy na polskim rynku w zakresie równości płacowej.
Konkursowi towarzyszy badanie Korn Ferry dot. luki płacowej oraz udziału kobiet w kadrze kierowniczej i w zespołach zarządzających. W tegorocznym badaniu przeanalizowano dane ponad 13 000 pracowników, z których 51 proc. stanowiły kobiety. Wyniki pokazały, że stanowią one 54 proc. kadry kierowniczej (+12 proc. r/r) oraz niemal 34 proc. zespołów zarządzających (+4 proc.)
Zobacz: Menedżerki mają szklany sufit. Mężczyźni niepodzielnie rządzą w biznesie
Czwartą edycję konkursu rozstrzygnięto podczas gali European Circular Retail Congress 2022. Lidl Polska, United Nations Global Compact Network Poland oraz międzynarodowa firma doradcza Korn Ferry, wręczyli nagrody trójce finalistów: polskim firmom zatrudniającym do 1500 pracowników, które w swojej codziennej praktyce promują równość wynagrodzeń kobiet i mężczyzn, oraz tworzą miejsce pracy sprzyjające równości płci. Laureatami czwartej edycji konkursu zostały: Lotte Wedel (I miejsce), Hermes (II miejsce) oraz Animex Foods oddział w Iławie (III miejsce).
Przeczytaj: Mamy poważny problem, którego rozwiązanie zajmie ponad 100 lat
- W Lidl Polska wychodzimy z założenia, że każdą firmę tworzą ludzie. Dlatego troska o pracowników oraz idea fair pay są nam szczególnie bliskie. Nasz zespół liczy obecnie ponad 27 000 pracowników, wśród których aż 70 proc. kierowników średniego szczebla oraz m.in. menedżerów sklepów stanowią kobiety. Zależy nam, aby zespoły w Polsce były budowane w oparciu tylko o obiektywne kryteria, bez względu na wiek czy płeć, dlatego stworzyliśmy konkurs ”Lidl Fair Pay”. Wspieramy też inicjatywy wzmacniające pozycję kobiet, jak UN Women’s Empowerment Principles czy program UN GCNP „Standard Etyki w Polsce” - wyjaśnia Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR w Lidl Polska.



Słowa kluczowe
- Lidl Polska
- Lidl Fair Play
- kobiety w biznesie
- równość płci
- luka płacowa
- geneder gap
- płace
- pensje
- wynagrodzenia
- zarobki
KOMENTARZE (0)